Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kanały dystrybucji | harmonogram spłaty kredytu | DCF | GATT | rachunek kosztów | analiza rentowności | zarządzanie strategiczne | rozliczenia bezgotówkowe |

Strategie przestrzennej ekspansji rynku

Strategie przestrzennej ekspansji rynku to podejście, w którym przedsiębiorstwa podejmują działania zmierzające do rozszerzenia swojego obszaru działania i zwiększenia udziału na rynku. Jednym z aspektów tych działań jest wybór odpowiedniej strategii ekspansji przestrzennej.

Poniżej przedstawione są trzy takie strategie:

Strategia koncentryczna - opiera się na rozszerzeniu działalności na obszary bezpośrednio przylegające do dotychczasowego obszaru działania przedsiębiorstwa. Przykładem może być sklep, który otwiera kolejne sklepy w sąsiednich dzielnicach, aby zwiększyć swoje zasięgi i obecność na rynku. W ramach tej strategii przedsiębiorstwo może zwiększać swoją pozycję na rynku, poprawiać efektywność, koszty i jakość usług.

Strategia selektywna - zakłada wejście na wybrane, szczególnie atrakcyjne rynki, a następnie wypełnienie luk między nimi a dotychczasowym obszarem działania przedsiębiorstwa. Przykładem może być firma zajmująca się produkcją i dystrybucją napojów, która wchodzi na rynek danego kraju i koncentruje się na najbardziej atrakcyjnych segmentach rynku. Następnie firma stopniowo zwiększa swoją obecność na rynku i zajmuje coraz większy obszar, wypełniając luki między dotychczasowym obszarem działania, a nowymi terenami.

Strategia wyspowa - polega na tworzeniu nowych jednostek na dużych ośrodkach miejskich, które mogą być wykorzystane do dalszej ekspansji przy użyciu strategii koncentrycznej lub selektywnej. Przykładem może być sieć restauracji, która decyduje się na otwarcie nowych restauracji w największych miastach w kraju, aby zwiększyć swoją obecność i zasięg. W ramach tej strategii przedsiębiorstwo może skupić się na określonych segmentach rynku, poprawić jakość swoich usług, a jednocześnie zwiększyć zasięg swojego obszaru działania.

W każdej strategii przestrzennej ekspansji rynku istotne jest, aby przedsiębiorstwo dokładnie oceniło ryzyko i możliwości, jakie daje dana strategia, aby móc efektywnie zarządzać swoim zasobami i odnosić sukcesy na rynku.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Ściąga z gospodarki przestrzennej
2 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Analiza rynku opon
10 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Analiza rynku opon (10 stron A4)
2. Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (30 stron A4)
3. Strategia marki (6 stron A4)
4. Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości (16 stron A4)
5. Plan marketingowy restauracji (10 stron A4)
6. Ściąga z marketingu (2 stron A4)
7. Podstawy marketingu (22 stron A4)
8. Ściąga z marketingu 2 (2 stron A4)
9. Analiza rynku - zagadnienia (6 stron A4)
10. Marketing i jego elementy (14 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie przestrzennej ekspansji rynku

Strategie przestrzennej ekspansji rynku
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 219 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii