Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
non profit | marka firmy | obligacje | stopień dźwigni finansowej | karty kredytowe | macierz McKinseya | krzywa popytu | koszty logistyczne |

Struktura zorientowana funkcjonalnie

Struktura zorientowana funkcjonalnie jest jednym z podstawowych modeli organizacyjnych, które są stosowane w przedsiębiorstwach, zwłaszcza tych o średniej wielkości, operujących na względnie jednorodnym rynku. Ten model organizacyjny charakteryzuje się podziałem zadań i kompetencji w sposób funkcjonalny, co oznacza, że działania przedsiębiorstwa są zorganizowane wokół konkretnych funkcji lub działań.

W takiej strukturze można wyróżnić komórki lub stanowiska pełniące funkcje przygotowawcze oraz komórki wykonawcze. Funkcje przygotowawcze obejmują wszystkie czynności związane z planowaniem, analizą, opracowywaniem strategii i programów marketingowych. Na tym etapie podejmowane są decyzje dotyczące produktów, cen, dystrybucji i promocji. Natomiast komórki wykonawcze zajmują się bezpośrednią realizacją planów marketingowych. Obejmuje to działania takie jak wdrażanie strategii marketingowych, zarządzanie sprzedażą, obsługę klienta, reklamę i promocję.

W takiej strukturze organizacyjnej często można zauważyć centralizację zarządzania, gdzie większość decyzji dotyczących działań rynkowych podejmowana jest przez szefa marketingu lub przez wyższe kierownictwo. Jest to wynikiem tego, że całość problemów wiążących się z koordynacją działań rynkowych spoczywa na szefie marketingu, który jest odpowiedzialny za skuteczność działań marketingowych i osiągane wyniki. Jest to jednocześnie zarówno zaleta, jak i ograniczenie tego modelu organizacyjnego. Zaletą jest szybkość podejmowania decyzji i spójność działań marketingowych, natomiast ograniczeniem może być nadmierna koncentracja władzy i brak elastyczności w reagowaniu na zmiany na rynku.

Reasumując: struktura zorientowana funkcjonalnie jest odpowiednia dla przedsiębiorstw o średniej wielkości, działających na względnie jednorodnym rynku, gdzie istnieje potrzeba skoncentrowania się na konkretnych funkcjach i dziedzinach działalności, takich jak marketing. Jednakże, konieczne jest zachowanie równowagi między centralizacją decyzji a elastycznością działania, aby zapewnić efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstwa.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa - rodzaje struktur oraz ich wady i zalety
12 stron(-y)
Struktury organizacyjne - ich typy, cechy, zalety i wady
12 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Struktura organizacyjna firmy
17 stron(-y)
Marketingowy system informacji - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Wykłady z zarządzania i organizacji
31 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Struktura zorientowana funkcjonalnie

Struktura zorientowana funkcjonalnie
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 182 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii