System gromadzenia informacji o rynku
Badania marketingowe to ogół metod i technik systematycznego gromadzenia, przetwarzania i analizowania informacji ułatwiających podejmowanie decyzji i zmniejszających ryzyko działania. Dotyczą one:
- Warunków działania, tj. warunków zewnętrznych i wewnętrznych. Badając warunki zewnętrzne gromadzi się informacje na temat wielkości i struktury prognozowanego popytu, konkurencji, szans i zagrożeń wynikających z makrootoczenia gospodarstwa (sytuacja gospodarcza kraju, sytuacja gospodarstw domowych, kultura, tradycja, postęp techniczny, regulacje prawne itp.). Badając warunki wewnętrzne działania należy skoncentrować uwagę na własnych możliwościach technicznych, organizacyjnych, finansowych, kadrowych itp.
- Instrumentów oddziaływania na rynek tj. marketingu-mix: jakich usług oczekują potencjalni klienci, jakie ceny są w stanie zaakceptować, jak zwiększyć dostępność usług, jak dotrzeć z informacją do klientów?
- Wyników działania czyli osiąganych zysków, udziału w rynku, wizerunku gospodarstwa w oczach klientów
Zobacz: Badania marketingowe jako system informacji o rynku (Strony A4: 28) 📚 📝
W badaniach marketingowych wykorzystuje się:
- Pierwotne źródła informacji czyli takie źródła, które tworzone są z myślą o rozwiązaniu konkretnych, pojawiających się w firmie problemów. Są nimi: obserwacja rynku, metody wykorzystujące kwestionariusze np. wywiady, ankiety oraz eksperyment rynkowy polegający na wprowadzeniu w naturalne warunki działania dodatkowych, oddziałujących na klientów bodźców.
- Wtórne źródła informacji, które powstają niezależnie od tego czy będą wykorzystywane do rozwiązywania powstających na rynku problemów. Do źródeł tych zaliczyć można: internet, ewidencję i księgowość własnej firmy, informacje pochodzące z urzędów statystycznych, publikacje instytutów badawczych, prasę, radio, telewizję, książkę telefoniczną, panoramę firm itp.
Zobacz: Marketingowy system informacji - referat (Strony A4: 12) 📚
Tylko rzetelna wiedza o klientach, ich oczekiwaniach, preferencjach, możliwościach finansowych oraz poczynaniach konkurencji i zmianach w otoczeniu pozwala na wypracowanie optymalnej oferty usługowej i sprostanie wymaganiom współczesnego rynku usług turystycznych.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz: Uwarunkowania marketingu przemysłowego (Strony A4: 14) 📚 📝 ↪ Promocje prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy z prawdziwymi kryształami Preciosa - w stylu glamour i stylu nowoczesnym - do każdego wnętrza! Od Elite Bohemia z Czech. Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta. ↩ Zobacz: Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (Strony A4: 12) 📚 📝 Zobacz: Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji (Strony A4: 7) 📚
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
| ✅ Badania marketingowe jako system informacji o rynku (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
28 stron(-y) |
| ✅ Marketingowy system informacji - referat (✓ bibliografia) |
12 stron(-y) |
| ✅ Uwarunkowania marketingu przemysłowego (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
14 stron(-y) |
| ✅ Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
12 stron(-y) |
| ✅ Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji (✓ bibliografia) |
7 stron(-y) |
| ✅ Marketing usług medycznych - opracowanie |
37 stron(-y) |
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » System gromadzenia informacji o rynku
System gromadzenia informacji o rynku
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 174 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|