Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podejmowanie decyzji | siatka kierownicza | system informacyjny | model Mintzberga | warunkowanie klasyczne | funkcja użyteczności | prywatyzacja przedsiębiorstw | doskonalenie kadr |

System gromadzenia informacji o rynku

Badania marketingowe to ogół metod i technik systematycznego gromadzenia, przetwarzania i analizowania informacji ułatwiających podejmowanie decyzji i zmniejszających ryzyko działania. Dotyczą one:
- Warunków działania, tj. warunków zewnętrznych i wewnętrznych. Badając warunki zewnętrzne gromadzi się informacje na temat wielkości i struktury  prognozowanego popytu, konkurencji, szans i zagrożeń wynikających z makrootoczenia gospodarstwa (sytuacja gospodarcza kraju, sytuacja gospodarstw domowych, kultura, tradycja, postęp techniczny, regulacje prawne itp.). Badając warunki wewnętrzne działania należy skoncentrować uwagę na własnych możliwościach technicznych, organizacyjnych, finansowych, kadrowych itp.
- Instrumentów oddziaływania na rynek tj. marketingu-mix: jakich usług oczekują potencjalni klienci, jakie ceny są w stanie zaakceptować, jak zwiększyć dostępność usług, jak dotrzeć z informacją do klientów?
- Wyników działania czyli osiąganych zysków, udziału w rynku, wizerunku gospodarstwa w oczach klientów

Zobacz: Badania marketingowe jako system informacji o rynku (Strony A4: 28) 📚 📝

W badaniach marketingowych wykorzystuje się:
- Pierwotne źródła informacji czyli takie źródła, które tworzone są z myślą o rozwiązaniu konkretnych, pojawiających się w firmie problemów. Są nimi: obserwacja rynku, metody wykorzystujące kwestionariusze np. wywiady, ankiety oraz eksperyment rynkowy polegający na wprowadzeniu w naturalne warunki działania dodatkowych, oddziałujących na klientów bodźców.
- Wtórne źródła informacji, które powstają niezależnie od tego czy będą wykorzystywane do rozwiązywania  powstających na rynku problemów. Do źródeł tych zaliczyć można: internet, ewidencję i księgowość własnej firmy, informacje pochodzące z urzędów statystycznych, publikacje instytutów badawczych, prasę, radio, telewizję, książkę telefoniczną, panoramę firm itp.

Zobacz: Marketingowy system informacji - referat (Strony A4: 12) 📚

Tylko rzetelna wiedza o klientach, ich oczekiwaniach, preferencjach, możliwościach finansowych oraz poczynaniach konkurencji i zmianach w otoczeniu  pozwala na wypracowanie optymalnej oferty usługowej i sprostanie wymaganiom współczesnego rynku usług turystycznych.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Uwarunkowania marketingu przemysłowego (Strony A4: 14) 📚 📝
Promocje prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy z prawdziwymi kryształami Preciosa - w stylu glamour i stylu nowoczesnym - do każdego wnętrza! Od Elite Bohemia z Czech. Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.
Zobacz: Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (Strony A4: 12) 📚 📝
Zobacz: Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji (Strony A4: 7) 📚

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Badania marketingowe jako system informacji o rynku ( bibliografia przypisy)
28 stron(-y)
Marketingowy system informacji - referat ( bibliografia)
12 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca ( bibliografia przypisy)
12 stron(-y)
Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji ( bibliografia)
7 stron(-y)
Marketing usług medycznych - opracowanie
37 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » System gromadzenia informacji o rynku

System gromadzenia informacji o rynku
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 174 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025