Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
estymacja przedziałowa | mikroekonomia | testy z zarządzania | wynagradzanie | dystrybucja | budżet gospodarstwa domowego | rodzaje strategii | prognoza sprzedaży |

System motywacji na przykładzie przedsiębiorstwa

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku uzależnione jest od wielu czynników. Dlatego niezbędne jest ustalenie jakie to są czynniki i w jaki sposób wpływają one na rozwój firm, bowiem ich znajomość może stać się niezbędna do planowania i zarządzania strategicznego firm. Badanie zjawisk, które zachodzą w otoczeniu rynkowym przedsiębiorstwa stało się istotnym elementem rozważań nad przyszłością firmy Zakład Energetyczny Okręgu Radomsko – Kieleckiego Spółka Akcyjna w Skarżysku - Kamiennej.

Zakład Energetyczny Okręgu Radomsko - Kieleckiego Spółka Akcyjna zatrudniający około 2450 pracowników i działający na obszarze 16,5 tyś. km2 jest przedsiębiorstwem usługowo – produkcyjnym z branży energetycznej, przechodzącym obecnie gwałtowne zmiany wewnętrzne. Przeobrażenia te mają na celu dostosowanie spółki ze Skarżyska – Kamiennej do nowych warunków rynkowych zaistniałych w wyniku prywatyzacji sektora energetycznego w Polsce. Zmiany te wpływają negatywnie na załogę zakładu, a tym samym wydajność pracy pracowników. ZEORK S.A. zdaje sobie sprawę a z tego, że integralną częścią każdego przedsiębiorstwa jest zatrudniony w nim personel.

Jak zatem postępować, aby personel danej firmy był sprawny, efektywny, a przede wszystkim zaangażowany w sprawy firmy? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: należy tak zarządzać personelem, aby efekty jego pracy były widoczne i odbijały się na wynikach finansowych firmy, należy tak motywować personel, aby zachęcać go do jeszcze wydajniejszej i skuteczniejszej pracy.

Elementem niezbędnym w osiągnięciu powyższych celów jest wprowadzenie do systemu zarządzania przedsiębiorstwem programu motywowania pracowników. System motywowania personelu powinien bowiem stanowić integralną część planu działania przedsiębiorstwa w procesie zarządzania personelem. Motywowanie do pracy całej załogi bądź tylko niektórych pracowników przedsiębiorstwa jest nie tylko najwłaściwszą i najskuteczniejszą drogą korygowania oraz ukierunkowywania na pożądane działanie personelu danej organizacji, ale jest także czynnikiem wpływającym na tworzenie się więzi pomiędzy pracownikiem, a zakładem.

Główne cele programu motywacyjnego w programie komunikowania się przedsiębiorstwa ZEORK S.A. z pracownikami to:
• motywowanie pracowników do rzetelnego wykonywania powierzonych im obowiązków,
• wzmocnienie odpowiedzialności wszystkich pracowników za losy firmy,
• integracja wszystkich pracowników zakładu,
• uświadomienie pracownikom ich roli jako ambasadorów firmy w środowisku zewnętrznym,
• osiągnięcie pełnej identyfikacji pracowników z Zakładem Energetycznym
w Skarżysku.

Dobór technik oddziaływania na pracowników Zakładu Energetycznego Okręgu Radomsko - Kieleckiego ze Skarżyska – Kamiennej uzależniony jest od:
• liczebności personelu (zakład zatrudnia 2450 pracowników – dlatego należy wybrać takie formy przekazywania informacji i oddziaływania na pracowników, które mają charakter masowy i będą dostępne dla wszystkich pracowników),
• charakteru wykonywanej pracy i pozycji w strukturze organizacyjnej zakładu,
• obszaru działania i rozczłonkowanej struktury przedsiębiorstwa (zakład posiada wiele oddziałów terenowych obejmujących swym zasięgiem łącznie 16,5 tys. km2 ).

Mając na uwadze wyżej wymienione czynniki ZEORK S.A. wykorzystuje następujące techniki motywacji:
• Publikacje - Aby dotrzeć do wszystkich pracowników zakładu postanowiono rozpowszechnić wśród załogi wszelkiego rodzaju wydawnictwa firmowe, a więc – gazetę pracowników Zakładu Energetycznego, podręcznik wzorowego pracownika oraz ulotki, broszury itp. Tego rodzaju publikacje powinny przede wszystkim pełnić rolę informacyjną. Ich treść powinna być dostosowana do rodzaju segmentu rynku do, którego ma trafić dana publikacja. Ponadto w tego typu narzędziach oddziaływania na świadomość pracowników powinny znaleźć się informacje o akcjach charytatywnych prowadzonych przez firmę, imprezach masowych, organizowanych konferencjach prasowych, czy zmianach jakie zachodzą w przedsiębiorstwie.
• Imprezy dla pracowników – Organizowanie załodze zakładu imprez okolicznościowych, dni rodzinnych w firmie czy spotkań poza miejscem pracy. Mają one służyć integracji i poprawie stosunków międzyludzkich.
• Bezpośrednie spotkania przełożonych z pracownikami – Stworzenie pracownikom wszystkich szczebli możliwości bezpośrednich spotkań z zarządem. A więc mogą to być wizyty zarządu w filiach i oddziałach regionalnych, zorganizowanie - otwartych dni zarządu - w czasie, których każdy będzie miał możliwość bezpośredniego porozmawiania z pracodawcami. Ma to zwiększyć poczucie wspólnoty, bezpieczeństwa i odpowiedzialności za los firmy.
• Konkursy z nagrodami - Konkursy są elementem oddziaływania na pozytywne zachowania pracowników i motywację do osiągania lepszych wyników w pracy. Proponuje się więc organizowanie co pewien czas konkursów, których treść związana będzie z działalnością Zakładu Energetycznego Okręgu Radomsko - Kieleckiego. Mogą to być konkursy typu: konkurs na najczystsze stanowisko pracy czy konkurs na hasło reklamujące produkt czy usługę zakładu.


Zobacz koniecznie: Forum
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
System motywacyjny w przedsiębiorstwie
7 stron(-y)
Motywacja jako element zarządzania zasobami ludzkimi
10 stron(-y)
Motywacja jako funkcja zarządzania (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
System nagród i kar w motywacji pracowników (⭐przypisy)
12 stron(-y)
Podstawy zarządzania kadrami
28 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Proces motywowania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Podstawy zarządzania kadrami (28 stron A4)
2. Motywacja do pracy (11 stron A4)
3. Proces motywowania - referat (12 stron A4)
4. Teorie motywacji (15 stron A4)
5. Podejście do motywowania oparte na koncepcji wzmocnienia (5 stron A4)
6. Istota motywacji (10 stron A4)
7. Motywacja do pracy - referat (6 stron A4)
8. Międzynarodowy system walutowy - referat (8 stron A4)
9. Człowiek przedsiębiorczy (11 stron A4)
10. Program skutecznego motywowania (26 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Tradycyjny model motywacji (0.2 stron)
2. System motywacji w zarządzaniu (0.8 stron)
3. System motywacji (0.9 stron)
4. Stymulacja motywacji (0.9 stron)
5. Teorie motywacji (0.6 stron)
6. Teoria wzmocnienia w motywacji (0.5 stron)
7. Teoria motywacji osiągnięć (0.2 stron)
8. Pojęcie systemu logistycznego (0.3 stron)
9. Elementy wynagrodzenia w motywacji (0.2 stron)
10. Znaczenie motywacji (0.6 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » System motywacji na przykładzie przedsiębiorstwa

System motywacji na przykładzie przedsiębiorstwa
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 94 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii