Techniki projekcyjne
Używane są wówczas gdy istnieje obawa, że respondenci nie będą mogli lub chcieli odpowiadać na konkretne pytania na temat:
- przyczyn konkretnych zachowań
- co fakt zakupienia, posiadania lub używania danego przedmiotu lub usługi dla nich znaczy.
Techniki projekcyjne stosowane są ponieważ ludzie mogą być nieświadomi swoich własnych uczuć, opinii, niechętni do przyznania się do czegoś co może źle świadczyć o nich lub są zbyt grzeczni w stosunku do ankietera
Główną cechą wszystkich technik projekcyjnych jest przedstawienie dwuznacznych (niejasnych), nie ukierunkowanych obiektów aktywności lub człowieka, osoby z prośbą by respondent zinterpretował lub wyjaśnił ten koncept. Im bardziej dwuznaczna sytuacja tym bardziej może projektować siebie
Najczęściej stosowane techniki projekcyjne:
- uzupełnienie tekstu – completion tests
- interpretacja obrazków – picture interpretation
- techniki trzeciej osoby – thirdperson techiques
- granie roli – role playing
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (24 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (34 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Badania marketingowe » Techniki projekcyjne
Techniki projekcyjne
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 166 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|