Teoria wzmocnienia w motywacji
Analizuje, w jaki sposób skutki wcześniejszego działania wpływają na postawy i zachowania w przyszłości (chodzi o doświadczenia).
Dla skonstruowania odpowiednich systemów motywowania należy przeprowadzić:
a) analizę celów i zadań przedsiębiorstwa i określić mierniki ich realizacji
b) analizę zasobów ludzi (dotyczy kwalifikacji, umiejętności, potrzeb i oczekiwań)
c) porównanie zadań do wykonania i potrzeb ludzi i na tej podstawie musimy dobrać środki motywacji tak, aby:
- zrealizować te zadania na pożądanym poziomie
- zaspokoić potrzeby i oczekiwania pracowników
d) realizacja zadań
e) ocena ich wykonania
f) nagrody i kary wynikające z oceny
g) pracownicy oceniają korzyści z pracy w porównaniu z założonymi
satysfakcja lub niezadowolenie ze skonstruowanego lub poprawionego systemu motywacji
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (26 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (26 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (107 stron A4)
9. (26 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.7 stron)
7. (2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (1 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Teoria wzmocnienia w motywacji
Teoria wzmocnienia w motywacji
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 165 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|