Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podział wyniku finansowego | wywieranie wpływu | zagadnienia z marketingu | magazyn | pieniądz | planowanie strategiczne | prezentacje z finansów przedsiębiorstwa | finanse publiczne |

Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa

Rozróżnijmy na wstępie definicjie obu pojęć:

Tożsamość przedsiębiorstwa/firmy (Corporate identity) to suma elementów, które pozwalają zidentyfikować przedsiębiorstwo, wyróżnić spośród innych firm konkurencyjnych.

Wizerunek przedsiębiorstwa/firmy (Corporate image) jest swego rodzaju obrazem firmy w świadomości osób, które z nią się stykają w sposób bezpośredni (np. jako klienci) lub pośredni (ogólnie jako uczestnicy rynku).

W rozumieniu potocznym spotkać się można z identycznym traktowaniem tych pojęć. Jednakże znaczenie powyższych wyrażeń nie jest takie same i zamienne ich stosowanie jest błędem. Tożsamość oznacza sposób, w jaki przedsiębiorstwo chce być identyfikowane przez odbiorców, wizerunek natomiast, w jaki jest rzeczywiście przez otoczenie postrzegany. Oczywiście między tymi pojęciami istnieją współzależności, bo na to, co ludzie pomyślą o firmie, ma również wpływ przyjęty przez nią sposób prezentacji (system identyfikacji).

Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora!

Wizerunek firmy:
- zjednuje opinię publiczną do marki i do firmy,
- usuwa anonimowość pomiędzy producentem i odbiorcą,
- ułatwia wzajemne porozumienie,
- sprzyja wytworzeniu się korzystnego nastawienia do firmy i jej poczynań, a także wpływa na poczucie akceptacji.

Zobacz: Corporate identity - referat (Strony A4: 12) 📚

Tożsamość firmy:
- rozpoznawanie przez zewnętrzne i widoczne atrybuty,
- wizualne aspekty poddawane ocenie ze strony ogółu,
- suma elementów, które identyfikują firmę wyróżniając ją spośród innych,
- cele, treść i formy działania, które firma chce przekazać i utrwalić w otoczeniu.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Tożsamość monetarna Europy - unia monetarna (Strony A4: 19) 📝
Zobacz: Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja (Strony A4: 37)
Zobacz: TQM a wizerunek przedsiębiorstwa (Strony A4: 48) 📚 📝
Zobacz: Zarządzanie marką - prezentacja (Strony A4: 19)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Corporate identity - referat ( bibliografia)
12 stron(-y)
Tożsamość monetarna Europy - unia monetarna ( przypisy)
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
TQM a wizerunek przedsiębiorstwa ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Merchandising - budowa pozytywnego wizerunku firmy w świadomości klienta ( bibliografia)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Public relations » Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa

Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 229 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025