Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
badania operacyjne | rodzaje strategii | historia gospodarcza Polski | model motywowania | DCF | transformacja systemowa w Posce | strategie logistyczne | EAN |

Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa

Rozróżnijmy na wstępie definicjie obu pojęć:

Tożsamość przedsiębiorstwa/firmy (Corporate identity) to suma elementów, które pozwalają zidentyfikować przedsiębiorstwo, wyróżnić spośród innych firm konkurencyjnych.

Wizerunek przedsiębiorstwa/firmy (Corporate image) jest swego rodzaju obrazem firmy w świadomości osób, które z nią się stykają w sposób bezpośredni (np. jako klienci) lub pośredni (ogólnie jako uczestnicy rynku).

W rozumieniu potocznym spotkać się można z identycznym traktowaniem tych pojęć. Jednakże znaczenie powyższych wyrażeń nie jest takie same i zamienne ich stosowanie jest błędem. Tożsamość oznacza sposób, w jaki przedsiębiorstwo chce być identyfikowane przez odbiorców, wizerunek natomiast, w jaki jest rzeczywiście przez otoczenie postrzegany. Oczywiście między tymi pojęciami istnieją współzależności, bo na to, co ludzie pomyślą o firmie, ma również wpływ przyjęty przez nią sposób prezentacji (system identyfikacji).

Wizerunek firmy:
- zjednuje opinię publiczną do marki i do firmy,
- usuwa anonimowość pomiędzy producentem i odbiorcą,
- ułatwia wzajemne porozumienie,
- sprzyja wytworzeniu się korzystnego nastawienia do firmy i jej poczynań, a także wpływa na poczucie akceptacji.

Tożsamość firmy:
- rozpoznawanie przez zewnętrzne i widoczne atrybuty,
- wizualne aspekty poddawane ocenie ze strony ogółu,
- suma elementów, które identyfikują firmę wyróżniając ją spośród innych,
- cele, treść i formy działania, które firma chce przekazać i utrwalić w otoczeniu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Tożsamość monetarna Europy - unia monetarna ( przypisy)
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
TQM a wizerunek przedsiębiorstwa ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)
Merchandising - budowa pozytywnego wizerunku firmy w świadomości klienta ( bibliografia)
12 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Bancassurance - prezentacja
16 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Public relations » Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa

Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 212 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii