Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa
Rozróżnijmy na wstępie definicjie obu pojęć:
Tożsamość przedsiębiorstwa/firmy (Corporate identity) to suma elementów, które pozwalają zidentyfikować przedsiębiorstwo, wyróżnić spośród innych firm konkurencyjnych.
Wizerunek przedsiębiorstwa/firmy (Corporate image) jest swego rodzaju obrazem firmy w świadomości osób, które z nią się stykają w sposób bezpośredni (np. jako klienci) lub pośredni (ogólnie jako uczestnicy rynku).
W rozumieniu potocznym spotkać się można z identycznym traktowaniem tych pojęć. Jednakże znaczenie powyższych wyrażeń nie jest takie same i zamienne ich stosowanie jest błędem. Tożsamość oznacza sposób, w jaki przedsiębiorstwo chce być identyfikowane przez odbiorców, wizerunek natomiast, w jaki jest rzeczywiście przez otoczenie postrzegany. Oczywiście między tymi pojęciami istnieją współzależności, bo na to, co ludzie pomyślą o firmie, ma również wpływ przyjęty przez nią sposób prezentacji (system identyfikacji).
Wizerunek firmy:
- zjednuje opinię publiczną do marki i do firmy,
- usuwa anonimowość pomiędzy producentem i odbiorcą,
- ułatwia wzajemne porozumienie,
- sprzyja wytworzeniu się korzystnego nastawienia do firmy i jej poczynań, a także wpływa na poczucie akceptacji.
Tożsamość firmy:
- rozpoznawanie przez zewnętrzne i widoczne atrybuty,
- wizualne aspekty poddawane ocenie ze strony ogółu,
- suma elementów, które identyfikują firmę wyróżniając ją spośród innych,
- cele, treść i formy działania, które firma chce przekazać i utrwalić w otoczeniu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (22 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (100 stron A4)
9. (72 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.5 stron)
2. (0.2 stron)
3. (2.1 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Public relations » Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa
Tożsamość przedsiębiorstwa a wizerunek przedsiębiorstwa
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 212 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|