Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

psychologia w marketingu | finanse publiczne | strategia firmy | krzywa popytu | 7W | metoda simplex | udział w rynku | analiza wskaźnikowa bilansu | rentowność | system motywacyjny | ERP II | psychologia społeczna |

TQM - Total Quality Management

TQM to skrót od Total Quality Management, w języku polskim tłumaczone jako Zarządzanie przez jakość.

Total — oznacza objęcie tym systemem całej organizacji (przedsiębiorstwa, urzędu, szkoły) oraz możliwości zastosowania we wszystkich rodzajach produkcji i usług, w każdej komórce organizacji, na każdym stanowisku, w sposób nieograniczony.

Quality — to spełnienie wymagań klientów wewnętrznych (w ramach organizacji) i zewnętrznych (poza nią) w sposób w pełni ich zadowalający.

Management — to metoda rozwiązywania problemów i osiągania znacznej poprawy poprzez dążenie do wyższej jakości pracy i jej efektów, czyli podejmowanie decyzji podporządkowanych ciągłej poprawie jakości produktów. Zarządzanie jest procesem podejmowania decyzji, wykorzystującym procedury i właściwe metody realizacji.


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » TQM - Total Quality Management

TQM - Total Quality Management
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 130 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły: Artykuł 27 dla przyszłych biznesmenów | Zobacz też: Artykuł 65 nagrodzony