Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kapitał w przedsiębiorstwie | analiza portfolio | DAGMAR | psychologia w marketingu | równowaga konsumenta | polityka personalna | PR | wycena przedsiębiorstwa |

TQM - Total Quality Management

TQM to skrót od Total Quality Management, w języku polskim tłumaczone jako Zarządzanie przez jakość.

Total — oznacza objęcie tym systemem całej organizacji (przedsiębiorstwa, urzędu, szkoły) oraz możliwości zastosowania we wszystkich rodzajach produkcji i usług, w każdej komórce organizacji, na każdym stanowisku, w sposób nieograniczony.

Quality — to spełnienie wymagań klientów wewnętrznych (w ramach organizacji) i zewnętrznych (poza nią) w sposób w pełni ich zadowalający.

Management — to metoda rozwiązywania problemów i osiągania znacznej poprawy poprzez dążenie do wyższej jakości pracy i jej efektów, czyli podejmowanie decyzji podporządkowanych ciągłej poprawie jakości produktów. Zarządzanie jest procesem podejmowania decyzji, wykorzystującym procedury i właściwe metody realizacji.


Podobne tematy w Kompendium

1. Wspomaganie logistycznego systemu informacyjnego (0.2 stron)
2. Rachunek kosztów Kaizen (0.4 stron)
3. Istotna cecha TQM (0.6 stron)
4. Człowiek w TQM (0.7 stron)
5. Sterowanie jakością (kompleksowe sterowanie jakością) (0.3 stron)
6. Total Quality Control (0.3 stron)
7. Geneza koncepcji ECR (1.9 stron)
8. Pojęcie TQM (0.3 stron)
9. Cele TQM (0.8 stron)
10. TQC - Total Quality Control (1.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » TQM - Total Quality Management

TQM - Total Quality Management
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 224 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii