TQM - Total Quality Management
TQM to skrót od Total Quality Management, w języku polskim tłumaczone jako Zarządzanie przez jakość.
Total — oznacza objęcie tym systemem całej organizacji (przedsiębiorstwa, urzędu, szkoły) oraz możliwości zastosowania we wszystkich rodzajach produkcji i usług, w każdej komórce organizacji, na każdym stanowisku, w sposób nieograniczony.
Quality — to spełnienie wymagań klientów wewnętrznych (w ramach organizacji) i zewnętrznych (poza nią) w sposób w pełni ich zadowalający.
Management — to metoda rozwiązywania problemów i osiągania znacznej poprawy poprzez dążenie do wyższej jakości pracy i jej efektów, czyli podejmowanie decyzji podporządkowanych ciągłej poprawie jakości produktów. Zarządzanie jest procesem podejmowania decyzji, wykorzystującym procedury i właściwe metody realizacji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron)
2. (14 stron)
3. (20 stron)
4. (10 stron)
5. (13 stron)
6. (4 stron)
7. (14 stron)
8. (13 stron)
9. (20 stron)
10. (15 stron)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » TQM - Total Quality Management
TQM - Total Quality Management
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 145 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|