Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
dochody gminy | podaż | poziom istotności | style kierowania | ocenianie pracowników | innowacje | reklama | podstawy analizy finansowej |

TQM a ISO

Cechy TQM i ISO:

ISO:
- jakość postrzega poprzez zgodność z wymaganiem,
- uwzględnia potrzeby kliena zdefiniowane w umowie,
- koncentruje się na procesie dostawy właściwego produktu, zgodnego ze specyfikacją,
- pomija wzajemne powiązania klient-firma,
- koncentruje się na określonych obszarach, np. projektowaniu produktów,

TQM:
- jakość postrzega jako proces ciągłej poprawy,
- uwzględnia potrzeby i oczekiwania klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- koncentruje się na dostawcy i jego kulturze traktując go jako element łańcucha tworzenia wartości dla klienta,
- skupia się na sprzężeniu zwrotnym klient (wewnętrzny/zewnętrzny) – firma,
- dotyczy całej organizacji.


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » TQM a ISO

TQM a ISO
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 147 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii