Umiejętności i role kierownicze
Robert Katz - umiejętności kierowników:
1. Techniczne - zdolność posługiwania się narzędziami, metodami i technologią w określonej specjalności. Wymagane szczególnie wobec niższego dozoru.
2. Społeczne - zdolność współpracowania z innymi ludźmi, rozumienie i motywowanie poszczególnych ludzi, jak i grup. Jednakowo potrzebne niezależnie od szczebla kierownictwa.
3. Koncepcyjne - zdolność koordynacji i integrowania wszystkich interesów i działalności organizacji. Potrzebne do skutecznego działania naczelnego kierownictwa.
Henry Mintzberg - role kierownika:
1. Interpersonalne - rola reprezentacyjna, przywódcy (zatrudnianie, szkolenie, motywowanie), łącznika między ludźmi.
2. Informacyjne - rola monitora (poszukiwanie informacji), upowszechniającego, rzecznika wobec osób spoza jednostki lub organizacji.
3. Decyzyjne - rola przedsiębiorcy (udoskonalanie jednostki), przeciwdziałającego zakłóceniom, rozdzielającego zasoby, negocjatora.
Livingstone - o ważności wykorzystywania okazji w pracy kierownika. Cechy skutecznych kierowników, których nie można sobie przyswoić w trakcie nauki:
1. Potrzeba kierowania - czerpanie zadowolenia z pracy kierownika.
2. Potrzeba władzy przy wykorzystaniu wiedzy i umiejętności.
3. Zdolność empatii - rozumienie i zdolność postępowania z emocjonalnymi reakcjami członków organizacji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (31 stron A4)
2. (33 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (18 stron A4)
6. (42 stron A4)
7. (9 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (3 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.4 stron)
7. (1 stron)
8. (1.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Umiejętności i role kierownicze
Umiejętności i role kierownicze
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 257 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|