Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wykłady z ekonometrii | ocena zdolności kredytowej | Assessment Center | podstawy statystykia | rodzaje bezrobocia | test t-studenta | ROE | struktura organizacyjna firmy |

Ustalanie celów polityki cen w turystyce

Polityka cen rozpatrywana ze względu na jej cele winna odzwierciedlać całościowe cele działalności przedsiębiorstwa wobec rynku. Można w związku z tym wyróżnić trzy ogólne cele polityki cen, będące przedmiotem wyboru: sprzedaż, zysk oraz zachowanie istniejącej pozycji (status quo).

Przedsiębiorstwo stawiające sobie za cel polityki cenowej wielkość sprzedaży, realizuje strategię marketingową zorientowaną na maksymalizację sprzedaży lub zwiększenie udziału w danym rynku. Powody tego mogą być trojakie:
dążenie do nasycenia chłonnego rynku lub do jego kontroli w celu utrzymania osiągniętego poziomu zysku, zainteresowanie powiększaniem masy zysku i w związku z tym zwiększeniem obrotu, poprzez sprzedaż produktów po relatywnie niskich cenach,zaangażowanie się w maksymalizację obrotu w celu większego wykorzystania zdolności produkcyjnych, prowadzącego do obniżenia jednostkowego kosztu własnego sprzedaży produktu.

Cele polityki cenowej związane z zyskiem są wyrazem orientowania strategii przedsiębiorstwa na osiąganie: maksymalnego zysku, w krótkim (jednorocznym) okresie czasu, satysfakcjonującego zysku rocznego w długim okresie czasu (pięciu i więcej lat), pożądanej stopy zwrotu od poniesionych nakładów kapitałowych.

Ponieważ każdy z wymienionych celów wymaga oszacowania zysku ze sprzedaży jednostki produktu, cele te ściśle zależą od jednostkowych cen produktu, a ze względu na elastyczność cenową popytu, także od ilości sprzedanych produktów. Wymienione uwarunkowania sprawiają, że określenie polityki cen zorientowanej na zysk wymaga szczególnej staranności planowania.

Cele polityki cenowej zmierzające do zachowania status quo, obierają zwykle przedsiębiorstwa zainteresowane w stabilności układu rynkowego i/lub w stworzeniu dobrego klimatu wobec ich działań na rynku. Taka polityka polega na unikaniu sytuacji spadku sprzedaży oferowanych produktów i/lub minimalizowaniu negatywnego wpływu otoczenia (konkurentów, kanałów dystrybucji i agend rządowych kontrolujących ceny).

Wymienionych celów polityki cenowej nie należy traktować całkowicie rozłącznie, ponieważ przedsiębiorstwa często dążą do realizacji kilku celów w tym samym czasie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Polityka monetarna - referat (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)
Psychologia osobowości - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Plan marketingowy spółki handlowej branży paliwowej
20 stron(-y)
Polityka pieniężna banku centralnego w latach 1989 - 2005 (⭐bibliografia ⭐przypisy)
24 stron(-y)
Wynik finansowy - tworzenie i podział
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Hotelarstwo i turystyka » Ustalanie celów polityki cen w turystyce

Ustalanie celów polityki cen w turystyce
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 86 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii