Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
paradoks Giffena | strategia dystrybucji | mierniki wzrostu gospodarczego | lean management | Kaizen | wynagradzanie | kultura organizacyjna | badania operacyjne |

Ustalanie ceny

Ustalaniem cen nazywamy proces określania w jednostkach pieniężnych wartości wymienianych dóbr i usług. Ważne jest, aby polityka cenowa była zgodna z celami działalności firmy.

Powinna ona uwzględniać następujące czynniki:
• umocnienie lub utrzymanie pozycji na rynku (w dłuższym okresie cena jest bronią w walce z konkurencją),
• stabilizacja ceny i/lub marży (jest to polityka stabilizacji pozycji na rynku, unikania wojen cenowych; klient uważa wówczas cenę za stabilną i 'rozsądną', a firma może spokojnie sporządzać plany i rozwijać się zgodnie z założeniami).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu
7 stron(-y)
Plan marketingowy dystrybutora osprzętu elektrycznego
9 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Papiery wartościowe - akcje i obligacje
9 stron(-y)
Negocjacje cenowe (⭐przypisy)
14 stron(-y)
Wynik finansowy - tworzenie i podział
10 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Papiery wartościowe - akcje i obligacje (9 stron A4)
2. Negocjacje cenowe (14 stron A4)
3. Wynik finansowy - tworzenie i podział (10 stron A4)
4. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
5. Marketing przemysłowy - opracowanie (26 stron A4)
6. Polski rynek kapitałowy (19 stron A4)
7. Ekonomia matematyczna cz. 2 (7 stron A4)
8. Marketing mix - referat (10 stron A4)
9. Zagadnienia na egzamin z marketingu (24 stron A4)
10. Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych (16 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Popyt podaż i utarg w warunkach monopolu (0.5 stron)
2. Ceny kartelowe (0.1 stron)
3. Prawo popytu rynkowego (0.1 stron)
4. Jaki wpływ mogą mieć ceny konkurencji na ceny towarów eksportowanych (0.3 stron)
5. Rynek regulowany (0.1 stron)
6. Elastyczność popytu (0.3 stron)
7. Elastyczność podaży (0.2 stron)
8. Socjologia ogólna (0.2 stron)
9. Funkcje ceny (0.4 stron)
10. Popyt sztywny (0.1 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Ustalanie ceny

Ustalanie ceny
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 235 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii