Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych
Istnieją wady standaryzacji:
1) Utrata niektórych segmentów rynku, na których istnieją regionalne upodobania.
2) Nie są brane pod uwagę uzasadnione inicjatywy marketingowe sugerowane przez zagranicznych współpracowników i dealerów.
3) Konflikty między firmą-maką i jej córkami. Personel fili, działając bliżej danego rynku ostrzej może widzieć niektóre różnice niż personel centrali.
4) Opracowując strategię produktu nie bierze się pod uwagę zróżnicowań kulturowo-rynków, konkurencji, systemu prawnego i innych elementów otoczenia wewnątrz rynków zagranicznych.
5) Strategia promocji lekceważy lokalną konkurencję i lokalną kulturę. Reklama może być dobrze odbierana i akceptowana w USA, ale w Europie może być przykładem złego smaku.
6) Ustalając strategię ceny nie bierze się pod uwagę lokalnych klientów jako odbiorców tej ceny i marży dla handlu. Wiele firm międzynarodowych jest przyzwyczajona do samodzielnego ustalania ceny i marży handlowej. Jednakże np. w wielu krajach afrykańskich taka polityka zawodzi, ponieważ negocjacje o wysokości ceny każdej partii sprzedawanych towarów są lokalnym zwyczajem.
7) Strategia dystrybucji może nie być dopasowana do wzorca centrali. Wiele firm z USA działających na rynkach zagranicznych chce powiększyć swoje korzyści poprzez omijanie hurtu. Jest to niemożliwe np. w Afryce, gdzie hurt jest dominującym ogniwem kanałów dystrybucji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (39 stron A4)
2. (23 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (27 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (23 stron A4)
10. (26 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (1 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.8 stron)
9. (0.9 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych
Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 224 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|