Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rachunkowość | non profit | psychologia reklamy | wskaźniki operacyjne | selekcja | podstawy ekonomii | szkolenia | europejski system walutowy |

Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych


Istnieją wady standaryzacji:

1) Utrata niektórych segmentów rynku, na których istnieją regionalne upodobania.
2) Nie są brane pod uwagę uzasadnione inicjatywy marketingowe sugerowane przez zagranicznych współpracowników i dealerów.
3) Konflikty między firmą-maką i jej córkami. Personel fili, działając bliżej danego rynku ostrzej może widzieć niektóre różnice niż personel centrali.
4) Opracowując strategię produktu nie bierze się pod uwagę zróżnicowań kulturowo-rynków, konkurencji, systemu prawnego i innych elementów otoczenia wewnątrz rynków zagranicznych.
5) Strategia promocji lekceważy lokalną konkurencję i lokalną kulturę. Reklama może być dobrze odbierana i akceptowana w USA, ale w Europie może być przykładem złego smaku.
6) Ustalając strategię ceny nie bierze się pod uwagę lokalnych klientów jako odbiorców tej ceny i marży dla handlu. Wiele firm międzynarodowych jest przyzwyczajona do samodzielnego ustalania ceny i marży handlowej. Jednakże np. w wielu krajach afrykańskich taka polityka zawodzi, ponieważ negocjacje o wysokości ceny każdej partii sprzedawanych towarów są lokalnym zwyczajem.
7) Strategia dystrybucji może nie być dopasowana do wzorca centrali. Wiele firm z USA działających na rynkach zagranicznych chce powiększyć swoje korzyści poprzez omijanie hurtu. Jest to niemożliwe np. w Afryce, gdzie hurt jest dominującym ogniwem kanałów dystrybucji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Analiza strategiczna Próchnik S.A. (marka odzieżowa) (⭐bibliografia)
39 stron(-y)
Globalizacja - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
23 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych

Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 224 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować