Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prace magisterskie z finansów przedsiębiorstwa | model Kurta Lewina | współczynnik zbieżności | regresja | ryzyko bankowe | test Durbina–Watsona | eurosystem logistyczny | akcje |

Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych

Istnieją wady standaryzacji:

Zobacz: Marketing międzynarodowy - praca (Strony A4: 29) 📚

1) Utrata niektórych segmentów rynku, na których istnieją regionalne upodobania.
2) Nie są brane pod uwagę uzasadnione inicjatywy marketingowe sugerowane przez zagranicznych współpracowników i dealerów.
3) Konflikty między firmą-maką i jej córkami. Personel fili, działając bliżej danego rynku ostrzej może widzieć niektóre różnice niż personel centrali.
4) Opracowując strategię produktu nie bierze się pod uwagę zróżnicowań kulturowo-rynków, konkurencji, systemu prawnego i innych elementów otoczenia wewnątrz rynków zagranicznych.
5) Strategia promocji lekceważy lokalną konkurencję i lokalną kulturę. Reklama może być dobrze odbierana i akceptowana w USA, ale w Europie może być przykładem złego smaku.
6) Ustalając strategię ceny nie bierze się pod uwagę lokalnych klientów jako odbiorców tej ceny i marży dla handlu. Wiele firm międzynarodowych jest przyzwyczajona do samodzielnego ustalania ceny i marży handlowej. Jednakże np. w wielu krajach afrykańskich taka polityka zawodzi, ponieważ negocjacje o wysokości ceny każdej partii sprzedawanych towarów są lokalnym zwyczajem.
7) Strategia dystrybucji może nie być dopasowana do wzorca centrali. Wiele firm z USA działających na rynkach zagranicznych chce powiększyć swoje korzyści poprzez omijanie hurtu. Jest to niemożliwe np. w Afryce, gdzie hurt jest dominującym ogniwem kanałów dystrybucji.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Wykłady z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 29)
Zobacz: Zagadnienia z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 16)
Zobacz: Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (Strony A4: 28) 📚 📝
Zobacz: Analiza strategiczna Próchnik S.A. (marka odzieżowa) (Strony A4: 39) 📚


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych

Wady standaryzacji na rynkach zagranicznych
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 262 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025