Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
autokorelacja składnika losowego | stres | ocena zdolności kredytowej | model Kurta Lewina | zachowanie konsumenta | ekonomiczna wielkość produkcji | EBIT | produkt narodowy brutto |

Weber i biurokratyczny model organizacji

Weber uważał, że biurokracja jest modelem struktury organizacyjnej, że biurokratyczna forma organizacji jest logiczna, racjonalna
i sprawna.

Wg Webera idealna biurokracja wykazuje 5 podstawowych cech:
1. organizacja powinna przyjąć wyraźny podział, a każde stanowisko powinno być zajęte prze eksperta.
2. organizacja powinna stworzyć spójny zestaw zasad w celu zapewnienia jednolitego wykonywania zadań.
3. organizacja powinna ustalić hierarchię stanowisk dla urzędów tworząca linię podporządkowania
od góry do samego dołu organizacji.
4. menadżerowie powinni prowadzić przedsiębiorstwo w sposób bezosobowy
i utrzymywać odpowiedni dystans z podwładnymi.
5. przyjmowanie pracowników i awansowanie w organizacji powinno być oparte na technicznej wiedzy fachowej, a pracownicy powinni być chronieni przed arbitalnym zwolnieniem.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Etyka w biznesie - referat ( bibliografia)
16 stron(-y)
Wykłady z geografii ekonomicznej
11 stron(-y)
Wpływ organizacji na zachowania pracowników
8 stron(-y)
Zarządzanie zmianami organizacyjnymi ( bibliografia)
15 stron(-y)
Podstawy socjologii
26 stron(-y)
Style kierowania - referat ( bibliografia)
8 stron(-y)
Przywództwo - opracowanie
8 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Podstawy socjologii (26 stron A4)
2. Style kierowania - referat (8 stron A4)
3. Przywództwo - opracowanie (8 stron A4)
4. Modele rozwoju organizacji w teorii i praktyce zarządzania (22 stron A4)
5. Kultura organizacji w USA (8 stron A4)
6. Zarządzanie procesowe - referat (11 stron A4)
7. Zagadnienia dziedziny zarządzania i organizacji (31 stron A4)
8. Organizacja wirtualna (12 stron A4)
9. Kultura organizacyjna - referat (13 stron A4)
10. Kultura organizacji - referat (17 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Teoria lokalizacji przemysłu Alfreda Webera (1.4 stron)
2. Tradycyjny model motywacji (0.2 stron)
3. Model Vroma Vettona Jago (0.2 stron)
4. Modele realizacji funkcji personalnych (0.4 stron)
5. Model 7S firmy McKinsey (1.3 stron)
6. Styl bezosobowy (biurokratyczny) (0.6 stron)
7. Model zachowań konsumenta (0.2 stron)
8. Model CAPM (0.4 stron)
9. Model kapitału ludzkiego (0.3 stron)
10. Model Horwarda i Sheta (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Weber i biurokratyczny model organizacji

Weber i biurokratyczny model organizacji
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 224 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii