Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
szkolenia pracowników | komunikacja w organizacji | marketing internetowy | wskaźniki du Ponta | komunikacja | motywatory | PKB | prace magisterskie z marketingu |

WIG 20

To indeks wprowadzony 16 kwietnia 1994 roku, obejmujący notowania 20 spółek o największym znaczeniu dla inwestorów. Listę spółek ustala się na podstawie obliczanego raz na trzy miesiące rankingu spółek uwzględniającego wielkość obrotu giełdowego akcji spółki (z wagą 0,6) oraz wartość rynkową (kapitalizację) spółki z wagą (0,4).

WIG 20 jest indeksem rynku podstawowego. Może być także wykorzystywany do tworzenia instrumentów pochodnych takich jak np. kontrakt terminowy WIG 20 futures.

Wartość bazowa wskaźnika wynosiła 1000 punktów.


Podobne tematy w Kompendium

1. Popyt konkurencyjny (substytucyjny) (0 stron)
2. Wartościowanie pracy (0 stron)
3. 7K (0 stron)
4. Pojęcie systemu logistycznego (0 stron)
5. Krzywa ograniczenia budżetowego (0 stron)
6. Empatia (0 stron)
7. Strategie wejścia na rynek (0 stron)
8. Wady franczyzy (0 stron)
9. Project finance (0 stron)
10. Deficyt budżetowy (0 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Rynek kapitałowy » WIG 20

WIG 20
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 237 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii