Wizerunek (image) firmy jako cel Public Relations
Wizerunek (image) to wyobrażenie, jakie jedna lub wiele publiczności ma o osobie, przedsiębiorstwie lub instytucji; nie jest to obraz rzeczywisty, dokładnie i szczegółowo nakreślony, ale raczej mozaika wielu szczegółów, podchwyconych przypadkowo, fragmentarycznie, o nieostrych różnicach.
Łacińskie imago oznacza tyle co wzór, pierwowzór, wizerunek, wyobrażenie, urojenie, marzenie senne. W odróżnieniu od image marketingowego uwzględniającego grupę konsumentów i innych kontrahentów wizerunek całej organizacji może być tworzony z uwzględnieniem innych grup otoczenia, w tym ważnego wewnętrznego (pracowników) i społeczno-politycznego. W stosunku do każdego z tych otoczeń organizacja może tworzyć odrębny wizerunek z wykorzystaniem odrębnych czynników (argumentów).
Organizacja może tworzyć wizerunek na podstawie swojego stosunku do ekologii, konkurencji, jako inwestor, czy sąsiad wspólnoty lokalnej. Przedsiębiorstwo, na przykład, jest oceniane przez pryzmat procesów technologicznych, produktów, reklamy, strategii marketingowych, polityki reklamowej, opakowań, zarządu, uczestnictwa w rozwiązywaniu problemów społecznych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (58 stron A4)
4. (20 stron A4)
5. (16 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (8 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (1.4 stron)
8. (1 stron)
9. (1.4 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Wizerunek (image) firmy jako cel Public Relations
Wizerunek (image) firmy jako cel Public Relations
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 61 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|