Wizja firmy
Opis wizerunku przedsiębiorstwa w stosunkowo odległej przyszłości przedstawiający wynik jego rozwoju (pozycja na rynku i w otoczeniu), przy założeniu możliwie najlepszych uwarunkowań i zgodnie z nadziejami oraz marzeniami kierownictwa.
Wizja oznacza punkt orientacyjny wskazujący stan, który kierownictwo ma nadzieję osiągnąć dzięki mądremu działaniu.
Wizja strategiczna to spojrzenie w przyszłość, naturalnie w oparciu o logiczne analizy, stwierdzające, co jest możliwe i własną wyobraźnię oceniającego tę przyszłość. Wizja, więc jest nie tylko wynikiem wiedzy, praktyki, zdolności i racjonalnej wyobraźni, ale też i ambicji, chęci wykazania się inicjatywą, imponowania otoczenia, a niekiedy także nieuzasadnionego hazardu menedżerskiego.
Toteż wizja nie może i nie powinna się automatycznie przekształcać w strategię, lecz powinna być weryfikowana przez grono menedżerów i doradców, a także załogę.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (37 stron A4)
2. (51 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (29 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.4 stron)
3. (1 stron)
4. (0.3 stron)
5. (1 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.2 stron)
8. (3.5 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Wizja firmy
Wizja firmy
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 239 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|