Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kanały dystrybucji | marketing | bankowość elektroniczna | historia myśli ekonomicznej | prywatyzacja kapitałowa | wartość bieżąca netto | operacje otwartego rynku | metody selekcji |

Wpływ wprowadzenia euro na strategię działania przedsiębiorstw

Wprowadzenie euro w pierwszej kolejności wpłynęło na strategię działania przedsiębiorstw mających swą siedzibę w krajach Eurolandu. Jednakże przedsiębiorstwa z innych krajów, utrzymujące rozwinięte kontakty handlowe i kooperacyjne z podmiotami z krajów obszaru euro, także w swej strategii muszą uwzględnić istotną zmianę warunków działania na tym obszarze. Przedsiębiorstwa muszą więc liczyć się z tym, że ich klienci mogą oczekiwać w okresie przejściowym zarówno ofert, jak i cenników także w euro.

Zobacz: Merchandising - referat (Strony A4: 15) 📚

Należy tu mieć na względzie fakt, że proste przeliczenie na euro dotychczasowych cen w walucie narodowej może powodować powstawanie cen nie mających dobrego efektu marketingowego. Doprowadzenie ceny do pewnego poziomu psychicznej akceptowalności (np. 39,99 EUR lub 49,99 EUR) wymagałoby więc w niektórych wypadkach obniżenia lub podwyższenia ceny albo odpowiedniego dostosowania zawartości (objętości) towaru. Działania dostosowawcze wydają się być szczególnie konieczne w odniesieniu do towarów konsumpcyjnych.

Zobacz: Globalizacja przedsiębiorstw - referat (Strony A4: 9) 📚

Większe znaczenie od powyższej kwestii wydaje się mieć fakt, że wprowadzenie euro w sposób znaczący zwiększy przejrzystość rynku w ramach Eurolandu. Rynek ten powinien być teraz traktowany jako całość. Trudno więc będzie sprzedawcom (tak z Eurolandu, jak i z krajów trzecich), utrzymywać zróżnicowany poziom cen produktów oferowanych w różnych krajach. Najbardziej prawdopodobna jest sytuacja, w której cena oferowana dotychczas w różnych krajach Eurolandu będzie musiała ulec pewnemu uśrednieniu. Zjawisko to będzie wymuszane także trwającą walką konkurencyjną na tym rynku, która na skutek wprowadzenia euro może się dodatkowo nasilić.

Zobacz: Etyka w marketingu międzynarodowym (Strony A4: 12) 📚

Rozwojowi konkurencji na obszarze Eurolandu powinien sprzyjać dobrze funkcjonujący jednolity rynek finansowy, integrujący w jedną całość narodowe rynki finansowe. Z punktu widzenia przedsiębiorstw istnienie tego rynku jest szczególnie istotne. Swobodny przepływ kapitałów między krajami członkowskimi rozszerza dotychczasowe możliwości pozyskiwania środków na finansowanie działalności gospodarczej zarówno przez zaciąganie kredytów bankowych, jak i przez emisję papierów wartościowych. Wraz z wprowadzeniem euro korzystanie z tych środków staje się o tyle prostsze, że znika niepewność co do kształtowania się kursów walutowych i koszt transakcji zabezpieczających. Oczekiwana zwiększona konkurencja między bankami i innymi instytucjami finansowymi powinna umożliwić przedsiębiorstwom korzystanie z niższych kosztów usług bankowych oraz pozyskiwanie środków finansowych po niższej niż dotychczas cenie.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Europejski system walutowy (Strony A4: 12) 📚 📝
[ Kliknij i zobacz ekskluzywne, czeskie lampy od Elite Bohemia ozdobione prawdziwymi kryształami Preciosa. Aktualne PROMOCJE w sklepie online, prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl ]
Zobacz: Budowa i działanie systemów CRM - prezentacja (Strony A4: 26)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Merchandising - referat ( bibliografia)
15 stron(-y)
Globalizacja przedsiębiorstw - referat ( bibliografia)
9 stron(-y)
Etyka w marketingu międzynarodowym ( bibliografia)
12 stron(-y)
Europejski system walutowy ( bibliografia przypisy)
12 stron(-y)
Budowa i działanie systemów CRM - prezentacja
26 stron(-y)
TQM a wizerunek przedsiębiorstwa ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Integracja Europejska » Wpływ wprowadzenia euro na strategię działania przedsiębiorstw

Wpływ wprowadzenia euro na strategię działania przedsiębiorstw
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 274 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025