Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto
Jest to relacja zysku przed opodatkowaniem do sprzedaży netto.
WRSB = zysk brutto / sprzedaż netto
Wskaźnik ten pomaga w identyfikacji polityki cenowej firmy oraz pozwala na określenie zysku, jaki generuje ona poprzez realizację określonej sprzedaży.
Wielkość wskaźnika rentowności sprzedaży brutto jest niezależna od polityki finansowej przedsiębiorstwa oraz od stopy opodatkowania zysku. Poziom wskaźnika zdeterminowany jest natomiast wielkością zysku wypracowywanego przez poszczególne rodzaje działalności jednostki, a więc także specyfiką branży oraz strukturą asortymentową wyrobów o różnej rentowności jednostkowej.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (112 stron A4)
3. (79 stron A4)
4. (30 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (38 stron A4)
7. (21 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (4 stron A4)
10. (31 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.5 stron)
9. (2.7 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza finansowa » Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto
Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 118 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|