Wskaźnik rentowności sprzedaży netto - ROS (return on sales)
(inaczej: marża zysku lub zwrot na sprzedaży) - Wskaźnik ten to relacja zysku netto do wartości sprzedaży netto. Informuje o wielkości zysku, jaka przypada na jednostkę sprzedaży.
ROS = zysk netto / sprzedaż netto
Niższy wskaźnik rentowności sprzedaży informuje o konieczności zrealizowania odpowiednio większej sprzedaży w celu osiągnięcia uprzednio zamierzonego zysku. Z kolei im wyższy poziom tego wskaźnika, tym wyższa efektywność osiąganych przez firmę dochodów.
Poziom marży zysku uzależniony jest od rodzaju działalności przedsiębiorstwa, struktury sprzedawanych produktów i towarów, a więc i od długości cyklu obrotowego.
Niższy wskaźnik rentowności sprzedaży będzie charakterystyczny dla firmy o materiałochłonnej produkcji. Wyższy będą miały firmy, których produkcja wymaga sporego nakładu pracy. Wskazana jest wiec stała obserwacja poziomu rentowności sprzedaży oraz porównywanie wartości tego wskaźnika w danej firmie z innymi jednostkami tej samej branży. Jeżeli porównanie takie wypada na niekorzyść badanej jednostki, oznacza to najczęściej nieefektywne wykorzystanie surowców i materiałów, przestarzałą technologię produkcji lub złą organizację pracy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (18 stron A4)
3. (21 stron A4)
4. (16 stron A4)
5. (43 stron A4)
6. (30 stron A4)
7. (30 stron A4)
8. (79 stron A4)
9. (26 stron A4)
10. (26 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza finansowa » Wskaźnik rentowności sprzedaży netto - ROS (return on sales)
Wskaźnik rentowności sprzedaży netto - ROS (return on sales)
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 125 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|