Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ISO | style negocjacji | niewidzialna ręka rynku | płynność finansowa | prawa akcjonariuszy | formuła 4P | negocjacje cenowe | przykładowa ankieta |

Wskaźnik rentowności sprzedaży netto - ROS (return on sales)


(inaczej: marża zysku lub zwrot na sprzedaży) - Wskaźnik ten to relacja zysku netto do wartości sprzedaży netto. Informuje o wielkości zysku, jaka przypada na jednostkę sprzedaży.

ROS = zysk netto / sprzedaż netto

Niższy wskaźnik rentowności sprzedaży informuje o konieczności zrealizowania odpowiednio większej sprzedaży w celu osiągnięcia uprzednio zamierzonego zysku. Z kolei im wyższy poziom tego wskaźnika, tym wyższa efektywność osiąganych przez firmę dochodów.

Poziom marży zysku uzależniony jest od rodzaju działalności przedsiębiorstwa, struktury sprzedawanych produktów i towarów, a więc i od długości cyklu obrotowego.

Niższy wskaźnik rentowności sprzedaży będzie charakterystyczny dla firmy o materiałochłonnej produkcji. Wyższy będą miały firmy, których produkcja wymaga sporego nakładu pracy. Wskazana jest wiec stała obserwacja poziomu rentowności sprzedaży oraz porównywanie wartości tego wskaźnika w danej firmie z innymi jednostkami tej samej branży. Jeżeli porównanie takie wypada na niekorzyść badanej jednostki, oznacza to najczęściej nieefektywne wykorzystanie surowców i materiałów, przestarzałą technologię produkcji lub złą organizację pracy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Podstawowa analiza finansowa firmy budowlanej
14 stron(-y)
Analiza finansowa Avon Cosmetics Polska
24 stron(-y)
Analiza finansowa Bakoma S.A. - praca magisterska (⭐przypisy)
112 stron(-y)
Rachunek inwestycyjny
9 stron(-y)
Zadania z analizy finansowej - przykładowe zadania z rozwiązaniami
12 stron(-y)
Analiza finansowa spółki branży edukacyjnej
18 stron(-y)
Ocena kondycji finansowej firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza finansowa » Wskaźnik rentowności sprzedaży netto - ROS (return on sales)

Wskaźnik rentowności sprzedaży netto - ROS (return on sales)
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 125 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować