Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
techniki projekcyjne | analiza wskaźnikowa | analiza XYZ | elastyczność | analiza wrażliwości | zarządzanie projektami | produkt | test |

Wskaźniki satysfakcji klienta


Są one niezbędne do oceny zadowolenia i satysfakcji klienta.

Satysfakcję klienta charakteryzuje się jako wypadkową wpływu różnych cech produktu na postawę nabywcy czyli sumę wszystkich cech (pozytywnych i negatywnych produktu) wpływających na stan w jakim znajduje się klient po dokonaniu zakupów. Wskaźnik satysfakcji jest więc średnią ważoną ocen zadowolenia klienta z atrybutów produktu.

Obliczanie wskaźnika składa się z 3 kolejnych etapów. Na wstępie obliczania wskaźnika należy określić jaką wagę dla nabywców posiadają wybrane do badania cechy produktów czy też usług. Następnie ocenia się satysfakcję klientów z poszczególnych cech produktu wziętych pod uwagę w badaniu. Najczęściej klienci oceniają ją w skali punktów np.  od 1 do 5.W ostatniej fazie należy uzyskane wagi i oceny zadowolenia klienta przemnożyć.

Szwedzki Barometr Satysfakcji Konsumenckiej - jest to pierwszy krajowy wskaźnik satysfakcji obejmujący swym zakresem 31 branż.

Deutche Kundenbarometer - opracowany przez Niemców w 1932 r., objął także 31 branż swym zakresem badawczym.

Amerykański Wskaźnik Satysfakcji Konsumenckiej (ASCI) - objął badaniem 35 branż, metodologia oparta na systemie równań odnoszących się do zmiennych takich jak oczekiwania klientów, skargi, reklamacje, satysfakcja, postrzegana wartość, lojalność, postrzegana jakość na temat których informacje uzyskuje się prowadząc pytania sondażowe.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Wskaźniki płynnności i inne wskaźniki analizy finansowej
2 stron(-y)
Analiza wskaźnikowa banku (⭐bibliografia)
28 stron(-y)
Analiza wskaźnikowa - wzory
1 stron(-y)
Analiza finansowa przedsiębiorstwa (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Biznes plan firmy produkującej materiały budowlane
43 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza rynku » Wskaźniki satysfakcji klienta

Wskaźniki satysfakcji klienta
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 67 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować