Wybór odpowiedniej strategii marketingowej
Strategia jest bardzo ważnym elementem firmy i dlatego trzeba pamiętać o tym, aby wybrać jak najbardziej optymalną strategię a następnie trzeba pamiętać o tym, by konsekwentnie ją realizować.
Zespół opracowujący strategię a zwłaszcza kierownictwo firmy, dokonując jej wyboru i zatwierdzając ten wybór, musi krytycznie spojrzeć na różne propozycje rozwiązań i ulepszeń w kontekście ich logiczności, umotywowania oraz poziomu potencjalnego ryzyka.
Kierownictwo musi zbadać także alternatywne propozycje by nie było żadnych niedomówień a w ostateczności może powybierać najlepsze aspekty z każdej strategii, oczywiście w taki sposób aby końcowa wersja miała sens logiczny. Przed dokonaniem ostatecznego wybory powinni oni dokładnie przeanalizować podstawowe dane strategiczne: cele, kierunki działania( rozwojowe, technologiczne, marketingowe itp.).
Następnie opierając się na ustalonych kryteriach powinno dokonać trafnego wyboru koncepcji strategii tj. takiej, która najlepiej wiąże sytuacje przedsiębiorstwa z zewnętrznymi okazjami i chroni przed zagrożeniami oraz rokuje możliwie najlepsze warunki działania firmy obecnie oraz w przyszłości.
Trzeba przy tym pamiętać, że wybór takiej strategii jest niezwykle trudną decyzją wymagającą zarówno racjonalnych jak i intuicyjnych zdolności, a także własnego zaangażowania decydenta w realizację strategicznych celów marketingowych firmy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (5 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (9 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (5 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.7 stron)
2. (0.2 stron)
3. (1.2 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.1 stron)
10. (1.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Wybór odpowiedniej strategii marketingowej
Wybór odpowiedniej strategii marketingowej
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 214 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|