Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
badania rynkowe | ocena ryzyka | koszty w logistyce | programowanie liniowe | badania marketingowe | proces produkcyjny | wprowadzenie nowego produktu na rynek | organizowanie |

Wybór strategii marki

Jedną z najważniejszych decyzji podejmowanych w trakcie budowy marki jest wybór odpowiedniej strategii. Podczas tworzenia strategii rozwoju marki należy rozważyć poniższe elementy związane z budowaniem znajomości marki pośród konsumentów:

- brak rozpoznania marki
- rozpoznanie marki (konsument odróżnia tę markę od innych)
• preferowanie marki
• lojalność wobec marki (konsument domaga się produktów danej marki i jest gotów ich poszukiwać, jeśli nie znajdzie w danym miejscu i czasie)
lub
• niechęć do marki (poprzez kłopoty związane z nabyciem bądź użytkowaniem produktu czy usługi konsument może wyrobić sobie niekorzystny wizerunek marki.)
• zmiana marki

Jeżeli na rynku istnieje wiele konkurujących ze sobą marek, rozpoznawalność marki odgrywa bardzo dużą rolę. Producent odnosi dzięki niej korzyści, gdyż konsument potrafi skojarzyć markę widząc produkt na półce sklepowej, nawet jeśli nie pamiętał jej nazwy i jest w stanie odróżnić ją od innych produktów.

Duże korzyści zyskuje producent wówczas, gdy konsument zaakceptował markę i ją preferuje – jeżeli jest przyzwyczajony do wyrobu i był zadowolony z użytkowania wcześniej zakupionego produktu, daje mu wówczas pierwszeństwo przed pozostałymi produktami, nabędzie go chętniej niż produkt niemarkowy bądź oznaczony marką, która nie wywołuje u niego pozytywnych skojarzeń.

Jeżeli klienci są zadowoleni z użytkowania produktu oznaczonego daną marką, stają się wobec niego lojalni. Przynosi to producentowi wiele korzyści, gdyż pozwala mu na utrzymanie stabilnej pozycji na rynku – zmniejsza się elastyczność popytu w stosunku do jego marki, poza tym dzięki dobrym opiniom lojalnych klientów łatwiej jest zdobyć nowych potencjalnych nabywców, konsumenci, którzy zaufali marce reklamują ją w kręgu znajomych osób, odgrywają pozytywną rolę w rozwoju firmy.

Firma, która podjęła decyzję o stosowaniu marki posłużyć się może jedną z 4 strategii:
1) strategia marki indywidualnej
2) strategia marki rodzinnej
3) strategia marek łączonych (kombinowanych)
4) strategia rozszerzania marki

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Wybór strategii marki

Wybór strategii marki
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 175 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii