Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza rachunku zysków i strat | organizacja ucząca się | linia budżetowa | macież GE | koszty w logistyce | segmentacja rynku | controlling strategiczny | makroekonomia |

Zarządzanie (strona: 1)

Klasyfikacja strategii w zarządzaniu - W teorii zarządzania bardzo często możemy spotkać się z różnym podziałem klasyfikacji strategii. Jednak jednym...)
Żelazne prawo oligarchii Michelsa - Żelazne prawo oligarchii głosi, iż w organizacjach demokratycznych (o masowym członkostwie) nieuchronną tendencją jest monopolizacja...)
Biurokracja - zasady cechy i dysfunkcje - Zasady biurokracji • zasada hierarchii powiązana z modelem jednoosobowego kierownictwa •...)
Przedsiębiorczość i przedsiębiorca - definicja cechy funkcje - Istnieje wiele definicji przedsiębiorczości. Wg Petera Druckera przedsiębiorczość jest cechą, sposobem zachowania się przedsiębiorcy i...)
Typy kultury organizacyjnej wg Rogera Harrisona - Według Rogera Harrisona istnieją cztery typy kultury organizacyjnej. Jest to kultura władzy, kultura roli, kultura...)
8 cech doskonałych firm wg Peters i Waterman - Peters i Waterman głosili osiem cech doskonałych firm. Te cechy...)
Definicja i znaczenie negocjacji zbiorowych - Podstawową definicję negocjacji można ująć w proste stwierdzenie: jest to sekwencja wzajemnych posunięć, poprzez które...)
Zbiorowość przedsiębiorstw - Zbiorowość przedsiębiorstw to zbiór przedsiębiorstw które realizują wspólny cel, są względnie jednolite pod względem jakiejś...)
Wirtualne przedsiębiorstwo (wirtualna organizacja) - Wirtualne przedsiębiorstwo (wirtualna organizacja) - definicja zakłada, że przedsiębiorstwo takie działa na zasadzie sieci złożonej...)
Definicja globalizacji ogólnej oraz w wymiarze gospodarczym - Globalizacja jest to pojęcie używane do scharakteryzowania zmian w społeczeństwach oraz w gospodarce światowej (międzynarodowej)....)
4 style zarządzania Blancharda - Teoria Przywództwa Sytuacyjnego - Ken Blanchard wspólnie z Paulem Herseyem, opracował model zarządzania znanego jako Situational Leadership® Theory (Teoria...)
Kierowanie a zarządzanie - czy są to synonimy? - Kierowanie i zarządzanie są często stosowane zamiennie, ale mają nieco odmienne znaczenie i zakres. ...)
Rodzaje zarządzania - Zarządzanie to proces koordynacji działań ludzi i zasobów w celu osiągnięcia określonych celów. ...)
Czym charakteryzuje się autokrata z klasyfikacji J. A. C. Browna? - J.A.C. Brown to jeden z badaczy i klasyfikatorów stylów przywództwa. Według jego klasyfikacji, autokrata to...)
Kim jest CEO? - Skrót ten oznacza stanowisko. CEO to skrót od angielskiego stanowiska Chief Executive Officer czyli Dyrektor...)
Co oznacza termin menedżer (manager)? - Menedżer (z ang. manager) to osoba zarządzająca, która odpowiada za koordynowanie działań, podejmowanie decyzji oraz...)
Szczeble menedżerskie - W organizacji istnieją różne szczeble menedżerskie, w zależności od poziomu zarządzania i odpowiedzialności. Poniżej przedstawiam...)
Rodzaje menedżerów według szczebla zarządzania - W zależności od poziomu, na którym działają menedżerowie w organizacji mogą być podzieleni na kilka...)
Struktura hybrydowa przedsiębiorstwa - jej definicja i zalety - wady oraz przykłady - Hybrydowa struktura przedsiębiorstwa jest połączeniem dwóch lub więcej podstawowych form struktury organizacyjnej np. pewna organizacja...)
Ustępowanie w negocjcjach - Z punktu widzenia technik wykorzystywanych w negocjowaniu, istotna rolę odgrywa umiejętność odpowiedniego ustępowania. ...)
Negocjacje zasadnicze - Negocjacje zasadnicze polegają na odmowie dyskusji stanowisk czy pozycji negocjacyjnych, dopóki się nie przedyskutuje wspólnie...)
Czym jest dominacja? - Dominacja jest to styl negocjowania charakteryzujący się dążeniem do realizowania własnych interesów kosztem nie zaspakajania...)
Outplacement - definicja, cele, etapy wdrażania oraz korzyści outplacementu - Outplacement to inaczej monitorowane zwolnienia, to inne podejście do masowych zwolnień pracowników firmy. Jest to...)
Koncepcja zarządzania wiedzą - Koncepcja ta zaczęła się rozwijać w 1987r. związku z: a) odbyciem się I...)
Podstawowe założenia nowoczesnych koncepcji zarządzania - Koncepcja zarządzania – jest to swego rodzaju całościowy pomysł na zarządzanie organizacjami. Obecnie współczesne koncepcje...)
Czym się różni wizja od misji? - Różnica pomiędzy wizją a misją przedsiębiorstwa (organizacji) dotyczy kwestii miejsca na osi czasu, ponieważ: ...)
Projektowanie struktury procesowej organizacji - Wskazówki potrzebne przy projektowaniu struktury procesowej: 1. Zorganizuj działanie wokół...)
Cechy przedsiębiorstwa jako systemu i organizacji rynkowej - Cechy przedsiębiorstwa jako systemu: - należy do systemów społeczno – technicznych opartych na...)
Zasady zarządzania wg Fayola - Zasady zarządzania wg Henriego Fayola mające zapewnić sprawne funkcjonowanie organizacji to: ...)
Możliwości stosowania nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania usługami publicznymi - Głównymi metodami stosowanymi w zarządzaniu usługami publicznymi są: benchmarking, reengineering i zarządzanie jakością. ...)

Strona 1 z 17
<<<  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii