Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
konsument | wykłady z marketingu | koszty logistyczne | funkcje pieniądza | hipoteza | globalizacja przedsiębiorstw | bank centralny | macierz Ansoffa |

Zarządzanie przez jakość TQM wg Deminga

Najważniejsze wytyczne koncepcji TQM zawarł Deming w 14 punktach zarządzania jakością:

1. Określenie stałych w odniesieniu do usprawniania produktu lub usługi.
2. Wprowadzenie nowej filozofii. Funkcjonowanie w nowej epoce ekonomicznej wymaga odrzucenia akceptacji powszechnie występujących opóźnień, pomyłek, uszkodzeń materiałów, błędnie wykonywanej pracy.
3. Rezygnacja z metody masowej kontroli jako narzędzia gwarantującego osiągnięcie określonego poziomu jakości. Miejsce kontroli masowej zastępują metody statystyczne, na podstawie których należy budować jakość.
4. Odejście od doboru dostawców uwzględniającego jedynie proponowane warunki cenowe. W zamian stała współpraca z jednym odbiorcą prowadząca do minimalizacji kosztów całkowitych.
5. Ciągłe i niekończące się ulepszanie procesu planowania, produkcji i usług.
6. Wprowadzanie nowoczesnych metod szkolenia i edukacji pracowników w zakresie wykonywanej pracy, które powinny obejmować także kierownictwo.
7. Wprowadzenie instytucjonalnego przywództwa.
8. Odrzucenie obaw, niepokojów, tak aby wszyscy mogli pracować efektywnie i oszczędnie.
9. Likwidacja barier między pracownikami.
10. Eliminacja wszelkich form promocji zachęcających do osiągnięcia poziomu 'zera defektów' na każdym poziomie produktywności. Działanie tego typu nie uwzględniają faktu, że przeważająca liczba powodów niskiej jakości i produktywności jest wynikiem niewłaściwego systemu i jest poza zakresem kompetencji pracowników.
11. Likwidacja liczbowych kontyngentów dla siły roboczej oraz liczbowych celów kierownictwa.
12. Likwidacja barier pozbawiających pracowników dumy z wykonywanej pracy. Eliminacja rocznych ocen oraz systemu nagradzania zasług.
13. Wprowadzanie energicznych programów edukacyjnych oraz zachęcania do samo usprawnienia.
14. Zaangażowanie wszystkich pracowników w proces transformacji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Total Quality Management - prezentacja (⭐bibliografia)
38 stron(-y)
Analiza FMEA i diagram Ishikawy
2 stron(-y)
TQM - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
24 stron(-y)
Analiza FMEA - praca (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Analiza FMEA
17 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM
5 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
8 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Zarządzanie przez jakość TQM wg Deminga

Zarządzanie przez jakość TQM wg Deminga
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 76 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii