Zarządzanie przez konflikt
Menadżer powinien umieć zdiagnozować i wykorzystać konflikt, żeby w firmie podnieść zyski.
W przypadku konfliktu ludzie są nie przejednywalni, nie docierają do nich żadne argumenty. Kiedy mamy do czynienia ze sprzeczkami to jeszcze słuchamy innych.
Konflikty tkwią w sferze emocjonalnej, a nie w obiektywnej rzeczywistości, ludzie w konfliktach dążą do tego, aby druga strona miała poczucie winy.
Rodzaje konfliktów:
1. Wewnętrzny (indywidualny)
2. Interpersonalny – co najmniej dwie osoby
3. Grupowy
4. Międzyorganizacyjny
Konfliktów indywidualnych i interpersonalnych nie można uniknąć. Błędem jest wywoływanie konfliktów grupowych (wytwarzanie konkurencji, rywalizacji w ramach firmy).
Lepiej wytwarzać konkurencję pomiędzy organizacjami niż wewnątrz.
Źródła konfliktów:
1. Różnice co do celów firmy
2. Różnice co do sposobów osiągnięcia celów
3. Różnice odnośnie osób, które mają realizować te cele
4. Różnice wynikające ze wspólnych zasobów materiałów
5. System awansu w firmie
6. Zła struktura organizacyjna
7. Charakter ludzi
a) agresywni – mówią co myślą, zanim usłyszą krytykę już protestują.
b) bierni – nie mówią co myślą, nie chcą słyszeć krytyki, nie eksponują uczuć
Pracodawcy gorzej się kieruje konfliktem wywołanym przez osoby bierne niż agresywne.
Negatywne skutki konfliktu:
1. Marnowanie czasu
2. Brak motywacji do pracy
3. Zakłócenie atmosfery w firmie
4. Stres
a) absencja
b) fluktuacja
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (22 stron A4)
2. (38 stron A4)
3. (3 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (31 stron A4)
6. (26 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (2 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.6 stron)
4. (1.4 stron)
5. (0.4 stron)
6. (1.6 stron)
7. (1.6 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.5 stron)
10. (1.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Zarządzanie przez konflikt
Zarządzanie przez konflikt
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 111 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|