Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ERP II | teoria XiY | ISO | dźwignia operacyjna | gospodarka rynkowa | zarządzanie personelem | dochody i wydatki budżetu państwa | prywatyzacja kapitałowa |

Zarządzanie przez konflikt


Menadżer powinien umieć zdiagnozować i wykorzystać konflikt, żeby w firmie podnieść zyski.

W przypadku konfliktu ludzie są nie przejednywalni, nie docierają do nich żadne argumenty. Kiedy mamy do czynienia ze sprzeczkami to jeszcze słuchamy innych.
Konflikty tkwią w sferze emocjonalnej, a nie w obiektywnej rzeczywistości, ludzie w konfliktach dążą do tego, aby druga strona miała poczucie winy.

Rodzaje konfliktów:
1. Wewnętrzny (indywidualny)
2. Interpersonalny – co najmniej dwie osoby
3. Grupowy
4. Międzyorganizacyjny

Konfliktów indywidualnych i interpersonalnych nie można uniknąć. Błędem jest wywoływanie konfliktów grupowych (wytwarzanie konkurencji, rywalizacji w ramach firmy).
Lepiej wytwarzać konkurencję pomiędzy organizacjami niż wewnątrz.

Źródła konfliktów:
1. Różnice co do celów firmy
2. Różnice co do sposobów osiągnięcia celów
3. Różnice odnośnie osób, które mają realizować te cele
4. Różnice wynikające ze wspólnych zasobów materiałów
5. System awansu w firmie
6. Zła struktura organizacyjna
7. Charakter ludzi
a) agresywni – mówią co myślą, zanim usłyszą krytykę już protestują.
b) bierni – nie mówią co myślą, nie chcą słyszeć krytyki, nie eksponują uczuć

Pracodawcy gorzej się kieruje konfliktem wywołanym przez osoby bierne niż agresywne.

Negatywne skutki konfliktu:
1. Marnowanie czasu
2. Brak motywacji do pracy
3. Zakłócenie atmosfery w firmie
4. Stres
a) absencja
b) fluktuacja

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Kierowanie konfliktem w organizacji - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Konflikt w organizacji - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
9 stron(-y)
Zarządzanie przez cele - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
22 stron(-y)
Charakterystyka zarządzania przez wyjątki - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Total Quality Management - prezentacja (⭐bibliografia)
38 stron(-y)
Rodzaje konfliktów w organizacji
3 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Public relations - opracowanie (22 stron A4)
2. Total Quality Management - prezentacja (38 stron A4)
3. Rodzaje konfliktów w organizacji (3 stron A4)
4. Psychologia zarządzania - referat (24 stron A4)
5. Wykłady z zarządzania i organizacji (31 stron A4)
6. Podstawy socjologii (26 stron A4)
7. TQM - praca (24 stron A4)
8. Analiza FMEA - praca (14 stron A4)
9. Analiza FMEA i diagram Ishikawy (2 stron A4)
10. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw - referat (7 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Zarządzanie przez konflikt

Zarządzanie przez konflikt
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 111 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować