Zarządzanie (strona: 10)
✅Podejście procesowe do zarządzania wiedzą - Bazuje ono na doświadczeniach i rozwiązaniach stosowanych w praktyce (zwłaszcza w dużych firmach konsultingowych). ...)
✅Podejście zasobowe do zarządzania wiedzą - Szczególne znaczenie ma tutaj model 'źródeł wiedz'. Model ten powstał jako rezultat badań nad innowacyjnością...)
✅Podejście japońskie do zarządzania wiedzą - Jest ono wynikiem pracy dwóch japońskich naukowców: Nonaki i Takeuchiego. Podzielili oni wiedzę na...)
✅Definicja zarządzania wiedzą - Zarządzanie wiedzą jest określane najczęściej jako proces, system lub dyscyplina, która składa się z trzech...)
✅7 definicji zarządzania wiedzą - Oto kilka popularnych definicji zarządzania wiedzą: 1. 'ogół procesów umożliwiających...)
✅Strategia ekspansywna - Strategia ekspansywna jest podejściem w zarządzaniu, które ma na celu osiągnięcie wzrostu sprzedaży, zysków oraz...)
✅Stowarzyszenie - To dobrowolne, samorządowe, trwałe zrzeszenie o celach niezarobkowych. Swoboda tworzenia i działania stowarzyszeń jest zagwarantowana...)
✅Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis - Mikro i makrootoczenie przedsiębiorstwa tworzy ograniczające bądź rozwojowe warunki dla jego działalności. ...)
✅Sytuacje konfliktowe - Informacje: 1) konflikt powstaje, gdy istnieje jakieś dobro, które nie...)
✅Opór wobec zmian - Przyczyny oporu wobec zmian: 1. Lęk przed nieznanym (pracownik, który...)
✅Rodzaje zmian kulturowych - To: 1. błędne koło - organizacja nie jest w stanie...)
✅Funkcje kultury organizacyjnej - Wyróżniamy następujące funkcje kultury organizacyjnej: 1. zewnętrzne •...)
✅Kultura organizacyjna - Kultura organizacyjna jest kategorią bardzo wieloznaczną, wieloaspektową i trudno wymierną. W piśmiennictwie i w praktyce...)
✅Warunki podejmowania decyzji - To: Stan pewności - to sytuacja w której podejmujący decyzję,...)
✅Proces decyzyjny - To: • rozpoznanie i zdefiniowanie istoty sytuacji decyzyjnej ...)
✅Biznes plan i jego typowa struktra - Biznes plan to: • dokument określający postępowanie przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu...)
✅Elementy strategii - To: 1. domena działania (określa ona gdzie i komu firma...)
✅Wizja przedsiębiorstwa - Wizja strategiczna firmy wskazuje sytuację, w jakiej przedsiębiorstwo pragnie i może się znaleźć w przyszłości,...)
✅Misja przedsiębiorstwa - To: • wspólna wartość przyjmowana przez wszystkich pracowników i zarząd...)
✅Funkcje planowania - funkcja zewnętrzna i wewnętrzna - Funkcje planowania w zarządzaniu to kluczowy element procesu decyzyjnego, który umożliwia organizacjom skuteczne osiąganie celów...)
✅Źródła władzy menedżerów - Istnieją różne źródła władzy, które menedżerowie wykorzystują w organizacji. ...)
✅Funkcje kierownicze wg Kuntza i ODonela - To: 1. Planowanie- postawienie celu, rozwinięcie przyszłych opcji działania,...)
✅Zarządzanie wg Fayola - Fayol jako pierwszy opisał proces zarządzania. Podzielił różne czynności w...)
✅Zarządzanie wg Druckera - Zarządzanie to przekształcanie zasobów firmy w produktywne przedsiębiorstwo tzn. takie którego efekty działania są większe...)
✅Zarządzanie - podejście funkcjonalne i instytucjonalne - Podejście funkcjonalne w zarządzaniu skupia się na procesach i działaniach niezbędnych do realizacji zadań przedsiębiorstwa....)
✅Organizacja - To: • każdy przedmiot składający się co najmniej z dwóch...)
✅Hierarchia i podział władzy - Cechy: • uprawnienia i odpowiedzialność • stopień...)
✅Etapy procesu organizowania - Poniższe punkty przedstawiają etapy procesu organizowania w kontekście zarządzania i planowania działań w organizacji. ...)
✅Rozpiętość kierowania w zarządzaniu - To liczba osób podlegających jednemu menadżerowi. Czynniki wywierające wpływ...)
✅Grupowe decydowanie - Siły polityczne w podejmowaniu decyzji: koalicja - nieformalne sojusze grup połączonych dla osiągnięcia wspólnego celu,...)
Strona 10 z 18 <<< - 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - >>> |