Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podstawy zarządzania zasobami ludzkimi | warunkowanie klasyczne | monopol | wskaźniki operacyjne | controlling operacyjny | programowanie liniowe | kierowanie konfliktem | wycena przedsiębiorstwa |

Zarządzanie (strona: 16)

Koncepcja lean management - czyli odchudzone zarządzanie - Lean management – to system upraszczania organizacji zarządzania (odchudzanie firmy zarówno w sferze produkcji jak...)
Formalizacja - Formalizacja - to zapis celów, budowy organizacji oraz reguł (zasad, metod, procedur) w niej obowiązujących;...)
Istota planowania - Planowanie jest systematycznym postępowaniem ukierunkowanym na działalność rozwojową, prowadzącym do osiągnięcia celów założonych w biznesie...)
Arbitraż - Arbitraż jest jednym z najstarszych i najpowszechniej stosowanych sposobów rozwiązywania konfliktów, szczególnie w kontekście sporów...)
Strategia coś za coś - Strategia "coś za coś" jest nie tylko kluczowym podejściem w dziedzinie zarządzania, ale także fascynującym...)
Zarządzanie innowacyjne - Ma na celu stworzenie warunków sprzyjających wykorzystaniu możliwości pracowników w generowaniu, a następnie rozwijaniu innowacji...)
Etyka w biznesie - U podstaw etyki leżą zwyczaje moralne, które powstawały prawdopodobnie z chwilą tworzenia się społeczności ludzkich....)
Burza mózgów - Burza mózgów (z ang. brainstorming lub brainstorm session), zwana również twórczą dyskusją, stanowi niekonwencjonalny sposób...)
Przedsiębiorstwo - definicja i zasady funkcjonowania na rynku - Przedsiębiorstwo jest to podmiot gospodarczy rozumiany jako podmiot, który został dopuszczony przez przepisy prawa obowiązujące...)
Reengineering - Tradycyjne struktury organizacyjne zbudowane są wokół systemu funkcji i hierarchii. Z czasem stały się one...)
Rozpiętość kierowania - To liczba osób podlegających jednemu menadżerowi. Czynniki wywierające wpływ...)
Planowanie - definicja planowania i funkcje planów - Planowanie wskazuje, że kierownicy z góry obmyślają swoje cele i działania. Działania te są zazwyczaj...)
Teoria X i Y - Różnice: Teoria X - przeciętna istota ludzka z natury nie...)
Zarządzanie - definicja, teorie zarządzania, elementy zarządzania - Zarządzanie to proces planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania zasobów organizacji w celu osiągnięcia określonych celów....)
Zarządzanie przez cele - istota - Określenie zarządzanie przez cele zostało spopularyzowane jako jeden ze sposobów planowania przez Petera Druckera w...)
Czym są negocjacje - Jest to sekwencja wzajemnych posunięć, poprzez które strony dążą do osiągnięcia możliwie korzystnego rozwiązania częściowego...)
Grupowe podejmowanie decyzji - W coraz większej liczbie współczesnych organizacji ważne decyzje są podejmowane nie przez jednostki, lecz przez...)
Funkcje celów - Cele w działalności organizacji pełnią istotną rolę, wpływając na jej kierunek, motywację pracowników i skuteczność....)
Rodzaje celów - Cele jakie stawiają sobie organizacje różnić się mogą: szczeblem, dziedziną i ramami czasowymi. Szczebel –...)
Etapy planowania strategicznego - Planowanie strategiczne to proces określania celów organizacji oraz wybierania działań, które pozwolą na osiągnięcie tych...)
Czym jest misja przedsiębiorstwa - Misja przedsiębiorstwa określa powód istnienia firmy. Koncepcja firmy, idea jej rozwoju, jej przesłanie, nadaje kierunek...)
Etapy planowania - To: ETAP 1 – ustalenie celów – punktem wyjścia planowania...)
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa - Układ stanowisk pracy, komórek organizacyjnych, pionów organizacyjnych wraz z ustalonymi między nimi różnego typu powiązaniami...)
Funkcje zarządzania - 5 funkcji zarządzania wg Henriego Fayola - Funkcje zarządzania są kluczowymi elementami, które decydują o skutecznym działaniu organizacji. Klasyczny model zarządzania opracowany...)
Misja organizacji - To szczególny powód jej istnienia, który wyróżnia się spośród innych. Misję organizacji przekłada się na...)
Rola organizacji - Rola organizacji w społeczeństwie oraz w kontekście biznesowym jest wieloaspektowa i obejmuje wiele funkcji i...)
Zalety i wady zarządzania przez cele - Zarządzanie przez cele (z ang. management by objectives, MBO) to proces, w którym pracownicy i...)
Kontrola - Polega na porównaniu informacji o tym, co rzeczywiście nastąpiło w trakcie wdrożenia planu z preliminarzami,...)
Zarządzanie przez cele - Punktem wyjścia ZPC sformułowanego w 1954 roku przez Petera Druckera jest przychylny pogląd na ludzi...)
Model ścieżki do celu - Martina Evansa i Roberta House’a. Model zakłada, że motywacja danej osoby zależy od...)

Strona 16 z 17
<<<  -  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii