Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
przykładowy plan marketinowy | przykładowy biznes plan | zadania transportowe | magazynowanie | marketing usług | sponsoring | funkcja Cobba-Douglasa | determinanty dochodu narodowego |

Zarządzanie (strona: 6)

Styl zarządzania - Styl zarządzania (kierowania) oznacza utrwalony, indywidualny sposób zachowania kierownika w stosunku do swoich podwładnych, w...)
Siatka kierownicza - (wg Roberta Blake’a i Jane Mouton) - Z badań przeprowadzonych przez uniwersytet stanowy Ohio i...)
Osiem cech doskonałych firm - (wg Petersa i Watermana) to: 1. Skłonność do działania. ...)
Typy więzi - Wyróżniamy: 1. Więź technologiczna – system łączący stanowisko pracy w...)
Konflikt interesów - Jest związany z zablokowaniem realizacji potrzeb wynikających ze współzależności między ludźmi. Najczęściej powstaje wówczas, gdy...)
Role kierownika - według Mintzberga - Mintzberg wyróżnia 10 podstawowych ról, które pełni menedżer w organizacji. Dzieli je na 3 grupy:...)
Przewodzenie - czym ono tak właściwie jest? - Przewodzenie to proces wprowadzania w życie planów i strategii, określania celów i podejmowania decyzji przez...)
Szczeble zarządzania - Szczeble zarządzania to poziomy hierarchii w organizacji, na których podejmowane są decyzje i kierowane są...)
Role kierownicze - według Quinna i Mintzberga - Role to zorganizowane zbiory zachowań. Quinn wyróżnił następujące, pożądane role...)
Psychologia zarządzania - Psychologia zarządzania to dyscyplina psychologii, która zajmuje się badaniem zachowań ludzi w kontekście pracy oraz...)
Corporate governance - To nadzór korporacyjny, system prawnych i ekonomicznych instytucji (formalnych i nieformalnych reguł działania) służących regulowaniu...)
Sztabowo-liniowa struktura organizacyjna - Stanowi powiązanie powyższych rozwiązań – obok komórek typowo liniowych, występują tzw. sztaby, czyli stanowiska doradców....)
Funkcjonalna struktura organizacyjna - W strukturze funkcjonalnej dominują zależności funkcjonalne nad hierarchicznymi. Jej...)
Rodzaje struktur organizacyjnych - W klasycznych rozwiązaniach strukturalnych, przyjmując jako podstawowe kryterium podziału struktur organizacyjnych – typ zależności organizacyjnych....)
Liniowa struktura organizacyjna - wady i zalety - Powstaje w wyniku hierarchicznego powiązania wszystkich komórek organizacyjnych; w praktyce rozwiązania tego typu występują w...)
Płaskie struktury organizacyjna - Na poszczególnych szczeblach tej struktury organizacyjnej występuje duża rozpiętość kierowania, komórki organizacyjne są duże, istnieje...)
Smukła struktura organizacyjna - Na poszczególnych szczeblach zarządzania występuje mała rozpiętość kierowania, komórki organizacyjne są niewielkich rozmiarów, istnieje relatywnie...)
Zasady projektowania struktury organizacyjnej - Projektując strukturę organizacyjną, menadżerowie powinni uwzględnić konieczność wykonania takich działań, jak: ...)
Więzi w organizacji - Więzi organizacyjne są kluczowe dla efektywnej pracy i funkcjonowania organizacji. Mogą być określone jako stosunki...)
Komórka organizacyjna - Komórka organizacyjna to podstawowa jednostka organizacyjna w firmie, instytucji czy organizacji, której celem jest realizacja...)
Pojęcie struktury organizacyjnej - Strukturę organizacyjną można zdefiniować jako ogół ustalonych zależności funkcjonalnych i hierarchiczny między elementami organizacji, zgrupowanymi...)
Formy łączenia przedsiębiorstw - Rozwój przedsiębiorstw dokonuje się głównie przez ekspansję wewnętrzną, gdy istniejące aktywa firmy są powiększane poprzez...)
Cechy dobrego negocjatora - To: 1. umiejętność planowania 2. zdolność precyzyjnego myślenia...)
Techniki negocjacji - Wyróżnić możemy następujące techniki negocjacyjne: 1. kształtowanie sytuacji negocjacyjnej ...)
Błędy w negocjacjach - To: 1. nadmierne zaufanie - wynika z niewłaściwego rozpoznania rzeczywistej...)
Kim jest menadżer - To osoba, której podstawowym zadaniem jest realizacja procesu zarządzania (zapewnienie sprawnego i skutecznego osiągnięcia celów...)
Co to jest organizacja - Zespół ludzi, którzy w sposób zorganizowany i uporządkowany, skoordynowany współpracuje ze sobą aby osiągnąć pewien...)
Budowa modeli ekonomicznych - W procesie budowy modeli ekonomicznych firmy należy brać pod uwagę następujące założenia: ...)
Model ekonomiczny - Jest uproszczonym obrazem zjawisk, które zachodzą w gospodarce, przedstawionym dzięki założeniom, które nie zniekształcaj rzeczywistości,...)
Korzyści z istnienia organizacji - To m.in.: 1. Osiąganie celów - przezwyciężając granice możliwości jednostki...)

Strona 6 z 17
<<<  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  -  >>>