Zarządzanie strategiczne (strona: 2)
✅Strategia konfrontacji konkurencyjnej - Strategia konfrontacji konkurencyjnej polega na tym, że firma decyduje się na taką obsługę rynku, która...)
✅Strategia kooperacji - W dzisiejszym świecie firmy coraz częściej chronią swoją pozycję poprzez kooperację i wspólne przedsięwzięcia z...)
✅Budowa niszy rynkowej - Strategia budowy niszy rynkowej oznacza koncentrację i świadomy wybór istotnego dla odbiorców aspektu jakości lub...)
✅Elementy strategii przedsiębiorstwa - z przykładami z rynku - Na strategie przedsiębiorstwa składają się cztery podstawowe elementy: - domena działania ...)
✅Analiza strategiczna i SWOT przedsiębiostwa - Klasyczna definicja sformułowana przez A. D. Chandlera stwierdza, że strategia to proces określania długofalowych celów...)
✅Kształtowanie innowacyjno-partycypacyjnego klimatu organizacji - Kształtowanie innowacyjno-partycypacyjnego klimatu powinno odbywać się na poziomie organizacji i na wszystkich etapach postępowania badawczego...)
✅Odmiany i ograniczanie luki strategicznej - Luka może wystąpić w trzech odmianach: 1. jako strategiczna luka rozwoju – różnica...)
✅Zasady analizy strategicznej - Zalecenia metodologiczne, którymi należy się kierować podczas sporządzania analizy strategicznej: ...)
✅Metody analizy otoczenia przedsiębiorstwa - Metody analizy otoczenia przedsiębiorstwa to zbiór metod (technik, narzędzi), które można wykorzystać w analizie otoczenia,...)
✅Katalog tez jako podstawa oceny kompetencji strategicznej menadżera - Jak badać kompetencje naczelnego kierownictwa? H. Hinterheber skonstruował kilka tez, które mogą pomóc w określaniu...)
✅4 modele ról naczelnego kierownictwa - Ogół zachowań naczelnego kierownictwa można sprowadzić do czterech zasadniczych modeli. Opierają się one na dwóch...)
✅Cechy korporacji transnarodowych - Główne cechy korporacji transnarodowych to: • suwerenność – mając potencjał...)
✅Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw - Wyróżnić możemy cztery formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw: • przedsiębiorstwa międzynarodowe –...)
✅Przeszkody w opracowywaniu skutecznych planów - Istnieją dwie główne przeszkody w opracowywaniu skutecznych planów: • Niechęć...)
✅Narzędzia controllingu operacyjnego i strategicznego - Controling operacyjny powstał w związku z dążeniem do wykorzystania informacji z rachunkowości w podejmowaniu krótkoterminowych...)
✅Pojecie, istota i zadania controllingu - Controlling jest narzędziem zarządzania służącym do sterowania przedsiębiorstwem na podstawie monitoringu jego wyniku, zorientowany na...)
✅Jaka jest istota modelu przewagi strategicznej? - Różnorodność i złożoność przewag konkurencyjnych implikuje potrzebę ich systematyzacji. Przyjmijmy do tego celu dwie zmienne:...)
✅Jakie funkcje pełni misja przedsiębiorstwa? - Funkcji takich można wyliczyć całkiem sporo. Można je jednak pogrupować i usystematyzować, aby stwierdzić, że...)
✅Jakie znasz metody analizy otoczenia dalszego i bliższego? - Są to: Metody analizy otoczenia dalszego: • Opinie...)
✅5 sił konkurencyjnych Portera - To: Siła przetargowa dostawców: • Dostawy substytutów ...)
✅Ewolucyjno-rynkowa koncepcja strategii - Z metodologicznego punktu widzenia ewolucyjno-rynkowy model strategii jest zdecydowanym krokiem od programowania strategicznego w kierunku...)
✅Dwusektorowe strategie konkurencji - Strategie konkurencji - ich istotą jest zdobycie i/lub utrzymanie zdobytej pozycji konkurencyjnej. ...)
✅Pojęcie analizy SWOT - Analiza SWOT to metoda systematyzowania czynników wpływających na strategiczna pozycję przedsiębiorstwa. A zatem warunkujących dobór...)
✅Strategia przedsiębiorstwa i jej cechy - Strategia przedsiębiorstwa doczekała się mnóstwa definicji. Przybliżmy te najpopularniejsze i naszym zdaniem najbardziej trafne. A...)
✅Składowe strategii przedsiębiorstwa - Każde dobrze zarządzane przedsiębiorstwo działa wg ściśle określonej strategii. Każda strategia składa się z kilku...)
✅Etapy procesu controllingu operacyjnego - Najważniejsze etapy procesu controllingu operacyjnego to: - Ustalenie celów działania organizacji w sposób...)
✅Value Based Management czyli Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa - Aby drożyć ten model zarządzania należy cały proces podzielić na konkretne etapy. ...)
✅Definicja i kryteria segmentacji rynku - Segmentacja rynku jest to podział rynku na jednorodne grupy nabywców, z których każda charakteryzuje się...)
✅Funkcje dobrze sformułowanej misji przedsiębiorstwa - Dobrze sformułowana misja powinna spełniać : - funkcję ukierunkowującą, czyli winna...)
✅Cele i misje przykładowych firm - Oto kilka przykładów, jakie cele i misje mogą mieć przedsiębiorstwa: ...)
Strona 2 z 9 <<< - 1 2 3 4 5 6 7 8 9 - >>> |