Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wydatki publiczne | etapy badań marketingowych | prace magisterskie z analizy finansowej | model 7S | funkcja produkcji CES | wykłady z zarządzania kadrami | Adam Smith | metody projekcyjne |

Zarządzanie strategiczne (strona: 7)

Strategia konkurencyjna (mini-maxi) - Jej istotą jest eliminowanie słabych stron organizacji oraz budowanie jej konkurencyjnej siły poprzez maksymalne wykorzystanie...)
Strategia konserwatywna (maxi-mini) - Polega na wykorzystywaniu potencjału i silnych stron organizacji do zminimalizowania zagrożeń płynących z otoczenia. Działaniami...)
Strategia agresywna (maxi-maxi) - Strategia agresywna maxi-maxi to podejście do zarządzania strategicznego, które zakłada maksymalne wykorzystanie silnych stron organizacji...)
Phillips 66 Buzz Session - 6 zespołów po 6 osób dyskutuje 6 minut Technika stosowana...)
Technika delficka - Dotyczy problemów długofalowych o skali międzynarodowej, strategicznych. Technika tylko pisemna, występuje w dwóch wersjach: albo...)
Metoda 635 - Brainwriting - Udział bierze 6 osób + przewodniczący, metoda jest powszechnie stosowana w życiu codziennym przy rozpoczęciu...)
Plan - To określanie celów działalności firmy, odpowiedź na prognozowanie. Decydowanie to...)
Planowanie na poziomie strategicznym - To: • stawiamy cele, które dotyczą szeroko rozumianego rozwoju firmy •...)
Co to jest misja firmy - To przedmiot działalności firmy, sens jej istnienia. Określenie przedmiotu jej działalności i rynków, na jakich...)
Planowanie na poziomie taktycznym - Wygląda tak: • na końcu (wyjściu) chcemy mieć: harmonogramy czynności,...)
Planowanie na poziomie operacyjnym - To określanie zadań na okres do 1 tygodnia dla najmniejszych jednostek organizacyjnych (np. brygad) lub...)
Kontrolowanie - Kontrolowanie to porównywanie otrzymanych wyników z wzorcami. Za pomocą...)
Model pięciu sił Portera - Idea konkurencji wg Michaela Portera polegająca na wypracowaniu takiej pozycji firmy, aby najlepiej wykorzystać przewagę...)
Cechy zarządzania operacyjnego - To: 1. Wyczerpywanie istniejącego potencjału sukcesu 2. Krótkookresowe...)
Cechy zarządzania strategicznego - To: 1. Ustala cele przedsiębiorstwa 2. Strategie ...)
Analiza konkurencyjności Portera - Analiza konkurencyjności jest alternatywą dla wyżej wymienionych metod. Została ona rozwinięta przez M.E. Portera. Prowadzona...)
Macierz oceny rynku A.D. Littlea - Dwudziestopolowa, wykorzystuje kategorie cyklu życia produktu (4 fazy) oraz pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (5 sytuacji) do...)
Macierz GE General Electric - Macierz GE nazywana jest też jako macierz atrakcyjności produktu i atrakcyjności sektora. Koncepcja GE powstała...)
Metody portfelowe i ich istota - Stanowią zbiór narzędzi umożliwiających dokonanie oceny różnych możliwości działania oraz określanie przyszłej pozycji przedsiębiorstwa. ...)
Bariery działań planistycznych - To m.in.: - niezdolność do pogłębionej działalności planistycznej, wynikającej z...)
Cechy dobrego planu - Dobry plan to ważny element w osiąganiu celów i sukcesu w biznesie czy innych dziedzinach...)
Metoda SPACE - Charakteryzuje: 1. Uwzględniane są czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. ...)
Strategie wobec SJB wynikające z macierzy BCG - To: 1. Inwestowanie (build) Cel: wzrost udziału w...)
Metody wspomagające wybór strategii - To: 1. Metody portfelowe: a) macierz BCG (Boston...)
SJB - Strategiczna jednostka biznesu - Strategiczna Jednostka Biznesu (SJB) to jednostka organizacyjna wewnątrz większej organizacji, która działa jako odrębna jednostka,...)
Różnice między planowaniem strategicznym a operacyjnym - Wyróżniamy np.: 1. Zakres działań: działania długo i krótko okresowe...)
Zarządzanie operacyjne - Zorientowane jest na realizację i kontrolę podejmowanych działań oraz czynności w przedsiębiorstwie. ...)
Zarządzanie zintegrowane - Całościowa koncepcja, obejmująca sprzężone procesy zarządzania na wszystkich szczeblach jego struktury, tj. na szczeblu zarządzania...)
Metody portfelowe - analiza portfolio - Stanowią zbiór narzędzi umożliwiających dokonanie oceny różnych form działania oraz określenie przyszłej pozycji przedsiębiorstwa. ...)
Misja w przedsiębiorstwie - Wyraża rolę jaką przedsiębiorstwo chce spełniać na rzecz otoczenia, w którym działa. ...)

Strona 7 z 10
<<<  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii