Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marketing w handlu | kierowanie konfliktem | rachunkowość zarządcza | prywatyzacja przedsiębiorstw | koszty produkcji | Customer Care | wzory z matematyki finansowej | rynek dóbr i usług |

Zarządzanie zasobami ludzkimi (strona: 4)

Gainsharing - Oznacza podział korzyści wynikających z lepszych wyników pracy (lepszych osiągnięć) pomiędzy pracodawcę i pracowników. Dla...)
Rodzaje płac zmiennych - Istnieje wiele możliwych rodzajów mechanizmów płac zmiennych. Do głównych należą: ...)
Powody dla wprowadzenia wynagrodzenia zmiennego - W intencjach firm decydujących się na wprowadzenie programów wynagrodzeń zmiennych, programy te mają być narzędziem...)
Premia i dodatki do wynagrodzenia - Premie definiowane są jako wypłaty okresowe, zazwyczaj w powiązaniu z efektywnością indywidualną, grupową lub firmy....)
Płaca zasadnicza - Definiowana jest jako stałe wynagrodzenie wypłacane pracownikowi za powierzoną mu pracę. Często nie ma związku...)
Płaca realna i nominalna - Płaca to cena pracy, jaką płaci pracodawca zatrudnionemu pracownikowi. Występuje...)
Praca - Jest to działalność człowieka związana z podejmowaniem przez niego decyzji i realizacją określonych zadań, wynikająca...)
Cechy kultury organizacyjnej - Wyróżnić możemy następujące cechy: - Innowacja i podejmowanie ryzyka to...)
Skuteczność systemu motywacyjnego - Skuteczność systemu motywacyjnego wymaga jego dostosowania do otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego. Otoczenie zewnętrzne organizacji to...)
Wpływ wynagrodzenia na motywację pracowników - W socjologii pracy i psychologii pracy można spotkać kilka teorii omawiających wpływ wynagrodzenia pieniężnego na...)
Nagroda w motywacji pracowników - Nagroda rozumiana jest jako wyróżnienie moralne lub materialne za zasługi czy  osiągnięte wyniki. ...)
Kara w motywacji pracowników - Kara rozumiana jest jako środek represyjny stosowany względem osób, które popełniły przestępstwo/wykroczenie lub w jakikolwiek...)
Kary i nagrody w motywacji pracowników - Nagrody i kary podzielić możemy na materialne i niematerialne. ...)
Efektywność i ocena szkoleń pracowników - Końcową fazą cyklu kształcenia i rozwoju kadr jest ocena i kontrola zrealizowanego programu szkolenia. Efektywność...)
Podejście humanistyczne (psychodynamiczne) w motywacji - Podejście humanistyczne w motywacji to podejście, które skupia się na pozytywnych aspektach ludzkiej natury i...)
Podejście poznawcze w motywacji - Podejście poznawcze w motywacji opiera się na założeniu, że zachowanie człowieka jest uzależnione od zakresu...)
Satysfaktory - To aspekty pracy, które powodują niezadowolenie, gdy są nieobecne, bądź też zapobiegają niezadowoleniu, gdy są....)
Synergia - definicje i znaczenie efektu synergicznego - Synergia to sposób w jaki różne dziedziny działalności organizacji uzupełniają się lub wspomagają. Współpracujące elementy...)
Sytuacyjne podejście do stylów kierowania - Sytuacyjne podejście do stylów kierowania jest fundamentem efektywnego zarządzania, które zakłada, że nie istnieje jeden...)
Typy stylów kierowania wg Likerta - Rensis Likert urodził się 5 sierpnia 1903 roku w Cheyenne w stanie Wyoming. Ukończył studia...)
Styl zarządzania - Styl zarządzania (kierowania) oznacza utrwalony, indywidualny sposób zachowania kierownika w stosunku do swoich podwładnych, w...)
ZZL - Można ogólnie zdefiniować jako strategiczną, jednorodną i spójną metodę kierowania najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji...)
Role kierownicze - według Quinna i Mintzberga - Role to zorganizowane zbiory zachowań. Quinn wyróżnił następujące, pożądane role...)
Sposoby motywowania pracowników - Według psychologów natężenie motywacji jest funkcją trzech zmiennych: 1. siły procesu motywacyjnego...)
Motywowanie pracowników - Przez pojęcie to należy rozumieć przede wszystkim proces, który wywołuje, ukierunkowuje i podtrzymuje określone zachowania...)
Trening poprzez pracę - on the job training - Jedna z form szkolenia pracowników. Pracownikowi zleca się wykonanie trudnych...)
Poziomy neurologiczne Roberta Diltsa - Jednym z ciekawszych sposobów identyfikacji potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwie jest diagnoza potrzeb szkoleniowych w oparciu...)
Szkolenia a kształcenie pracowników - Podstawowe różnice pomiędzy szkoleniem, a kształceniem pracowników jest takie, że szkolenia z reguły skupiają się...)
Polityka edukacyjna przedsiębiorstwa - Powinna zakładać zintegrowany proces nauczania, obejmujący zarówno pracowników, jak i management. Bardzo istotną zasadą skutecznej...)
Assessment Centre - Terminem Assessment Centre określa się zestaw ćwiczeń symulacyjnych, scenek, zadań oraz ćwiczeń praktycznych. ...)

Strona 4 z 10
<<<  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii