Zarządzanie zasobami ludzkimi (strona: 8)
✅Motywowanie i motywacja - Jest: • jest procesem wieloaspektowym • różnie rozumiany,...)
✅Teoria X oraz Y - Teoria X - przeciętna istota ludzka z natury nie lubi pracować i będzie unikać pracy,...)
✅Techniki oceniania pracowników - Obecnie coraz częściej ocenia się pracowników w oparciu o określone grupy funkcyjne, np. komórki personalnej,...)
✅Zasady oceniania pracowników - Metodologia działań zmierzających do opracowania podsystemu ocen jest pochodną przyjęcia zasad oceniania: ...)
✅Cele systemu ocen pracowników - System ocen w swoim założeniu powinien realizować kilka celów: •...)
✅Funkcje oceny pracowaników - Ocena pracowników spełnia dwie funkcje: - ewaluacyjną - ocenia się...)
✅On the job training - Przyuczenie w działaniu. Pracownik wdraża się do pracy na swoim stanowisku pod opieką starszego stażem...)
✅Kształcenie i rozwój - To elementy systemu personalnego mające na celu uzupełnianie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji niezbędnych...)
✅Kariera oparta na autonomii - Polega na dążeniu do samodzielności Taki pracownik pragnie uwolnić się od krępujących ograniczeń. Nie jest...)
✅Kariera specjalisty - Polega na rozwoju kwalifikacji pracownika w dziedzinie, która go szczególnie interesuje, w której jest szczególnie...)
✅Kariera menedżerska - Polega na awansowaniu pracownika w górę hierarchii, rozszerzaniu jego zakresu odpowiedzialności, władzy, powierzeniu zespołu pracowników....)
✅Kariera - To droga ku profesjonalnej doskonałości i osiągnięcie satysfakcji zawodowej. Możliwość realizacji kariery, która jest bardzo...)
✅Płaca - Jest podstawową formą wynagrodzenia za pracę. Pracownik otrzymuje pewną ilość pieniędzy za wydatkowany w pracy...)
✅Zarządzanie przez cele - Management By Objectives - Oparte jest na zasadzie wspólnego wytaczania celów na każdym stanowisku pracy przez osobę zajmującą to...)
✅Skale behawioralne (BARS) - Skale behawioralne (BARS) są jednym ze sposobów oceny pracy pracownika w oparciu o jego zachowanie...)
✅Ilościowe standardy pracy - Metoda ta polega na porównywaniu ilościowych danych dotyczących efektów pracy danego pracownika z wcześnie ustalonymi...)
✅Ocena pracowników - Spełnia dwie funkcje: dewaluacyjną i rozwojową. Z punktu widzenia dewaluacyjnej wyniki oceny mogą być wykorzystywane...)
✅Teoria potrzeb A. Maslowa - Ujmuje podstawowe potrzeby człowieka w prostym schemacie, w którym zaspokojenie potrzeb niższych warunkuje pojawienie się,...)
✅Motywatory w zarządzaniu - Wyodrębniamy trzy podstawowe grupy owych środków motywacyjnych (motywatorów): 1. Środki...)
✅Kierowanie konfliktem - Powinno zatem polegać przede wszystkim na eliminowaniu konfliktów zbędnych i szkodliwych oraz stymulowaniu tych, które...)
✅Rodzaje konfliktów - Wyróżniamy konflikt: • Intraindywidualny (wewnętrzny) – to osobiste problemy,...)
✅Strategia personelu - Proces tworzenia strategii rozwoju personelu czyli czynnika ludzkiego w firmie poprzedzony jest przeprowadzeniem analizy obecnych...)
✅Kapitał relacyjny - Odnosi się do relacji sieci współpracowników, ich zadowolenia z firmy oraz lojalności wobec niej. Ten...)
✅Kapitał strukturalny - To organizacyjne zdolności firmy do spełnienia wymagać rynku. Obejmuje to rutynowo zachodzące procesy w firmie...)
✅Kapitał intelektualny - To inaczej materiał intelektualny, który został sformalizowany, ujęty i zmuszony do działania w celu stworzenia...)
✅Korzyści - zalety coachingu - Coaching pozwala na: – wzmocnienie silnych stron pracownika ...)
✅Coaching wspierający - Stosowany gdy pracownik 'wciągnie się' w strukturę firmy. Coach jest...)
✅Coaching bezpośredni - Dotyczy młodych, niedoświadczonych ludzi, którzy po rekrutacji okazali się być 'dobrym materiałem' – którzy mają...)
✅Organizacja samokształcąca - To taka, która daje pracownikom szanse rozwoju, inaczej mówiąc, jest to taka organizacja, która sama...)
✅Definicja coachingu - Coaching olega na partnerstwie, w którym wzajemne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem prowadzi do maksymalizowania...)
Strona 8 z 10 <<< - 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - >>> |