Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
pareto | wykłady z ekonometrii | zarządzanie zapasami | analiza fundamentalna | premium | test istotności parametrów strukturalnych | BEP | wykłady z makroekonomii |

Zarządzanie zasobami ludzkimi (strona: 8)

Motywowanie i motywacja - Jest: • jest procesem wieloaspektowym • różnie rozumiany,...)
Teoria X oraz Y - Teoria X - przeciętna istota ludzka z natury nie lubi pracować i będzie unikać pracy,...)
Techniki oceniania pracowników - Obecnie coraz częściej ocenia się pracowników w oparciu o określone grupy funkcyjne, np. komórki personalnej,...)
Zasady oceniania pracowników - Metodologia działań zmierzających do opracowania podsystemu ocen jest pochodną przyjęcia zasad oceniania: ...)
Cele systemu ocen pracowników - System ocen w swoim założeniu powinien realizować kilka celów: •...)
Funkcje oceny pracowaników - Ocena pracowników spełnia dwie funkcje: - ewaluacyjną - ocenia się...)
On the job training - Przyuczenie w działaniu. Pracownik wdraża się do pracy na swoim stanowisku pod opieką starszego stażem...)
Kształcenie i rozwój - To elementy systemu personalnego mające na celu uzupełnianie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji niezbędnych...)
Kariera oparta na autonomii - Polega na dążeniu do samodzielności Taki pracownik pragnie uwolnić się od krępujących ograniczeń. Nie jest...)
Kariera specjalisty - Polega na rozwoju kwalifikacji pracownika w dziedzinie, która go szczególnie interesuje, w której jest szczególnie...)
Kariera menedżerska - Polega na awansowaniu pracownika w górę hierarchii, rozszerzaniu jego zakresu odpowiedzialności, władzy, powierzeniu zespołu pracowników....)
Kariera - To droga ku profesjonalnej doskonałości i osiągnięcie satysfakcji zawodowej. Możliwość realizacji kariery, która jest bardzo...)
Płaca - Jest podstawową formą wynagrodzenia za pracę. Pracownik otrzymuje pewną ilość pieniędzy za wydatkowany w pracy...)
Zarządzanie przez cele - Management By Objectives - Oparte jest na zasadzie wspólnego wytaczania celów na każdym stanowisku pracy przez osobę zajmującą to...)
Skale behawioralne (BARS) - Skale behawioralne (BARS) są jednym ze sposobów oceny pracy pracownika w oparciu o jego zachowanie...)
Ilościowe standardy pracy - Metoda ta polega na porównywaniu ilościowych danych dotyczących efektów pracy danego pracownika z wcześnie ustalonymi...)
Ocena pracowników - Spełnia dwie funkcje: dewaluacyjną i rozwojową. Z punktu widzenia dewaluacyjnej wyniki oceny mogą być wykorzystywane...)
Teoria potrzeb A. Maslowa - Ujmuje podstawowe potrzeby człowieka w prostym schemacie, w którym zaspokojenie potrzeb niższych warunkuje pojawienie się,...)
Motywatory w zarządzaniu - Wyodrębniamy trzy podstawowe grupy owych środków motywacyjnych (motywatorów): 1. Środki...)
Kierowanie konfliktem - Powinno zatem polegać przede wszystkim na eliminowaniu konfliktów zbędnych i szkodliwych oraz stymulowaniu tych, które...)
Rodzaje konfliktów - Wyróżniamy konflikt: •  Intraindywidualny (wewnętrzny) – to osobiste problemy,...)
Strategia personelu - Proces tworzenia strategii rozwoju personelu czyli czynnika ludzkiego w firmie poprzedzony jest przeprowadzeniem analizy obecnych...)
Kapitał relacyjny - Odnosi się do relacji sieci współpracowników, ich zadowolenia z firmy oraz lojalności wobec niej. Ten...)
Kapitał strukturalny - To organizacyjne zdolności firmy do spełnienia wymagać rynku. Obejmuje to rutynowo zachodzące procesy w firmie...)
Kapitał intelektualny - To inaczej materiał intelektualny, który został sformalizowany, ujęty i zmuszony do działania w celu stworzenia...)
Korzyści - zalety coachingu - Coaching pozwala na: – wzmocnienie silnych stron pracownika ...)
Coaching wspierający - Stosowany gdy pracownik 'wciągnie się' w strukturę firmy. Coach jest...)
Coaching bezpośredni - Dotyczy młodych, niedoświadczonych ludzi, którzy po rekrutacji okazali się być 'dobrym materiałem' – którzy mają...)
Organizacja samokształcąca - To taka, która daje pracownikom szanse rozwoju, inaczej mówiąc, jest to taka organizacja, która sama...)
Definicja coachingu - Coaching olega na partnerstwie, w którym wzajemne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem prowadzi do maksymalizowania...)

Strona 8 z 10
<<<  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii