Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria oczekiwań | instrumenty polityki fiskalnej | sprzedaż osobista | funkcja użyteczności | kultura organizacji | historia myśli gospodarczej | prezentacje z zarządzania | czynności bankowe |

Zasady analizy strategicznej

Zalecenia metodologiczne, którymi należy się kierować podczas sporządzania analizy strategicznej:

1. Zasady studiów prospektywnych (nakazuje dążyć do patrzenia na bieżącą działalność firmy z perspektywy niepewnej i wielorakiej przyszłości), zasady nakazujące wydłużenie horyzontu czasowego analiz, zasada Greckiego: 'być w sytuacji przewidywanej, a nie istniejącej'
2. Zasada kompleksowości badań, oznacza, iż należy badać procesy i zjawiska w wymiarze diagnozy i prognozy, wnętrza firmy i jej otoczenia, techniki, technologii, organizacji i przestrzeni, diagnozowanie nie tylko stanów docelowych, ale też określenie ścieżek dojścia do tych stanów, wszelka fragmentarystyczna wiedza może być źródłem błędów w analizie
3. Zasada koncentracji uwagi na otoczeniu, zasada prymatu problemów zewnętrznych nad strategiczną analizą problemów wewnętrznych, sukces rodzi się na styku firma – otoczenie, najlepsze atuty firmy nic nie znaczą (mogą być one nagle wyeliminowane przez konkurentów)
4. Zasada prymatu wyrazistych priorytetów nad kompleksowością (wielką umiejętnością analizy strategicznej jest dokonanie świadomych wyborów o praktycznie znaczeniu strategicznym
5. Szczególne znaczenie ma rozpoznanie czynników jakościowych nie kwantyfikowalnych, zasadnicze znaczenie ma raczej odkrywanie mechanizmów i sił, jakie rządzą firmą i otoczeniem. Motywy postępowania dostawców, odbiorców, konkurencji
6. Dominujące poglądy, idee należy w analizie strategicznej traktować z dużą ostrożnością, to oznacza obowiązek kwestionowania i atakowania panujących schematów myślowych, idei, wartości. Sztuka strategii rozpoczyna się od dawania pierwszeństwa precedensu nad rutyną
7. Zasada ciągłości prac nad strategią, strategia musi być nieustannie monitorowana i aktualizowana, zasada angażowania najcenniejszego potencjału intelektualnego w budowę strategii
8. Zasada angażowania najcenniejszego potencjału do prac nad analizą strategiczną w firmie (najlepsi fachowcy, najinteligentniejsi)
9. Zasada maksymalnego krytycyzmu i dystansu do wyników analizy strategicznej

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Etapy analizy strategicznej (⭐bibliografia)
9 stron(-y)
Analiza strategiczna - praca teoretyczna (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Analiza strategiczna przedsiębiortwa - prezentacja
27 stron(-y)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Analiza SWOT - TOWS - referat
6 stron(-y)
Analiza SWOT - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Zasady analizy strategicznej

Zasady analizy strategicznej
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 35 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii