Zasady Just in time
Wyróżnić możemy przede wszystkim następujące zasady:
- każdy proces jest dostawcą innego procesu; każdy proces jest klientem innego procesu;
- kierownictwo nie powinno wywierać nacisku na produkcję; prowadzone działania powinny być nastawione na wspieranie rozwoju oraz stymulowanie procesu wytwórczego;
- indywidualne potrzeby klientów powinny być zaspokajane w drodze produkcji masowej;
- proces produkcji musi być wolny od defektów;
- wymiana produktów, usług i informacji wewnątrz przedsiębiorstwa oraz z kooperantami zewnętrznymi powinna być realizowana w możliwie najkrótszym czasie;
- informacje dotyczące decyzji kierownictwa, rozmiarów i wyników produkcji, stanu magazynowego itd. powinny być wyraźnie i jasno przedstawiane;
- do przedsiębiorstwa należy dostarczać tylko to, co jest potrzebne wtedy, kiedy jest potrzebne i dokładnie tam gdzie jest potrzebne;
- transport powinien być przystosowany do dostaw i rozładunku bezpośrednio na linię produkcyjną;
- dla zapewnienia uniwersalności działania komórek roboczych tworzący je pracownicy powinni być przeszkoleni w wielu dziedzinach;
- przedsiębiorstwa powinno dążyć do ciągłej redukcji kosztów produkcji;
- dostawcy muszą być włączeni do projektowania produktu i procesu;
- wskazane jest podejmowanie długoterminowych wspólnych inwestycji z dostawcami,
- zalecane jest ciągłe rozszerzanie ściśle określonych oczekiwań jakościowych na dostawców;
- zalecane jest ciągłe przenoszenie nowych technologii do dostawców;
- ekspedycja zamawianych przez odbiorców towarów powinna dokonywać się z ominięciem wcześniejszego magazynowania;
- każdy robotnik może zatrzymać linię produkcyjną powodując, że powstały problem zostanie usunięty bezzwłocznie i na miejscu;
- przeprowadzane przez kierownictwo inspekcje nowych stanowisk pracy powinny być wykonywane ze szczególną dokładnością; kontrole powinny mieć na celu wspieranie działań ulepszających miejsce i zakres wykonywanych prac;
- działania eliminujące przesunięcia pracowników, błędy, przemęczenie oraz stres powinny być podejmowane w sposób kreatywny;
- zakupów należy dokonywać uwzględniając jakość, nie cenę, ograniczać liczbę dostawców do minimum, zawierać z dostawcami długoterminowe kontrakty;
- powszechnie powinny być stosowane karty KANBAN.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (32 stron A4)
2. (15 stron A4)
3. (13 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (38 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (1.6 stron)
4. (0.9 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.7 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Zasady Just in time
Zasady Just in time
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 61 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|