Zasady planowania
Planowanie jest procesem podejmowania decyzji obejmującym wyznaczenie celów organizacji w konkretnej perspektywie czasu i określenia sposobów ich osiągnięcia oraz niezbędnych do tego zasobów.
Zakres celów strategicznych planowania:
• rentowność – przychody wyższe od wydatków przedsiębiorstwa
• korzystna pozycja na rynku – innowacyjność (odpowiednie tempo wdrażania nowych wyborów), polityka i strategia rynkowa
• odpowiedzialność społeczną – pozytywna postawa wobec ogólnych wymogów społeczno-gospodarczych
Zasady planowania:
• zasada realności planu = zasada ciągłości planowania – zadania możliwe do wykonania
• zasada koncentracji = zasada podstawowego ogniwa – środki koncentrować na zadania, które pozwalają najszybciej osiągnąć spodziewane efekty
• zasada racjonalnego gospodarowania – ustalenie najlepszych w danych warunkach wyników działalności przy określonym poziomie zużycia środków
• zasada elastyczności planowania – określamy czasem jako wymóg otwartości planu - liczenie się z możliwością zmiany warunków gospodarowania i dostosowania planu do działań w warunkach częściowej niepewności
• zasada wariantowych rozwiązań – do planowania rezultatów można dojść różnymi drogami i przy angażowaniu różnych środków; opracowuje się różne warianty planu
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (8 stron A4)
8. (7 stron A4)
9. (16 stron A4)
10. (5 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Zasady planowania
Zasady planowania
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 30 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|