Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
reklama | operacje otwartego rynku | model Portera | wskaźniki płynności finansowej | BEP | analiza otoczenia | analiza ekonomiczna | wprowadzenie na rynek nowego produktu |

Zasady planowania

Planowanie jest procesem podejmowania decyzji obejmującym wyznaczenie celów organizacji w konkretnej perspektywie czasu i określenia sposobów ich osiągnięcia oraz niezbędnych do tego zasobów.

Zakres celów strategicznych planowania:
• rentowność – przychody wyższe od wydatków przedsiębiorstwa
• korzystna pozycja na rynku – innowacyjność (odpowiednie tempo wdrażania nowych wyborów), polityka i strategia rynkowa
• odpowiedzialność społeczną – pozytywna postawa wobec ogólnych wymogów społeczno-gospodarczych

Zasady planowania:
• zasada realności planu = zasada ciągłości planowania – zadania możliwe do wykonania
• zasada koncentracji = zasada podstawowego ogniwa – środki koncentrować na zadania, które pozwalają najszybciej osiągnąć spodziewane efekty
• zasada racjonalnego gospodarowania – ustalenie najlepszych w danych warunkach wyników działalności przy określonym poziomie zużycia środków
• zasada elastyczności planowania – określamy czasem jako wymóg otwartości planu - liczenie się z możliwością zmiany warunków gospodarowania i dostosowania planu do działań w warunkach częściowej niepewności
• zasada wariantowych rozwiązań – do planowania rezultatów można dojść różnymi drogami i przy angażowaniu różnych środków; opracowuje się różne warianty planu

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan marketingowy jako narzędzie sterowania przedsiębiorstwem (⭐przypisy)
16 stron(-y)
Podstawy zarządzania - ściąga
2 stron(-y)
Funkcje zarządzania - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Logistyka - ściąga z zagadnień
1 stron(-y)
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Organizacja i zarządzanie - zagadnienia (9 stron A4)
2. Istota segmentacji rynku - referat (11 stron A4)
3. Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (30 stron A4)
4. GATT i WTO (13 stron A4)
5. Reklama - referat (14 stron A4)
6. Biznesplan narzędziem zarządzania (13 stron A4)
7. Budowa strategii marketingowej (8 stron A4)
8. Analiza techniczna - opracowanie (7 stron A4)
9. Negocjacje - praca (16 stron A4)
10. Budżet gminy (5 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Zasady rytmiczności (0.1 stron)
2. CIM - Komputerowo zintegrowany wytwarzanie (0.3 stron)
3. Istota planowania (0.2 stron)
4. PERT (0.2 stron)
5. Międzynarodowy system walutowy (0.4 stron)
6. Gospodarka centralnie sterowana - nakazowa (0.4 stron)
7. Planowanie strategiczne (0.1 stron)
8. Zasada ustalania składki ubezpieczeniowej (0.5 stron)
9. Zasady racjonalnego działania (0.3 stron)
10. System zarządzani środowiskowego (0.4 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Zasady planowania

Zasady planowania
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 30 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii