Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
polityka pieniężna | funkcja Cobba-Douglasa | kredyt bankowy | mapa grup strategicznych | dystrybucja | MIRR | koszty zmienne | metody zarządzania |

Zasady tworzenia strategii

a. Przedsiębiorstwo musi posiadać dobrze zorganizowany sys. informacji.
W swoim sys. infor. Musi ono posiadać dana o:
• Światowych tendencjach w polityce, nauce i technice oraz ekonomii i ekologii
• Pracy i zamierzeniach placówek naukowo-badawczych
• Postępie tech. w danej branży i gałęzi przemysłu
• Technologii, organizacji pracy i źródłach energii
• Sytuacji na rynkach danej branży i w głównych firmach konkurencyjnych, własnych zamierzeniach strategicznych
• Przebiegu wdrażania strategii
• Punktach 'krytycznych'
• Własnych środkach i zasobach
• Mocnych i słabych stronach własnego działania
b. Przedsiębiorstwo musi w miarę precyzyjnie określić swoją przyszłą pozycję oraz cele, które chce osiągnąć. Określając te cele powinno ono uwzględnić następujące wymagania:
• Cele należy sprecyzować ' strategicznie'- nie wystarczy samo zwiększenia wlk. produkcji czy wydajności pracy. Strategicznymi celami są bowiem: elastyczne reagowanie na zmieniające się wymagania nabywców przez szybszą częstotliwość innowacji i wydatna skrócenie czasu wprowadzania nowego produktu na rynek oraz podniesienie jakości i niezawodności wyrobów;
• Cele należy kształtować dla całego przedsiębiorstwa. Cele dla działów powinny wynikać ze strategii przedsiębiorstwa, nie powinny być ze sobą sprzeczne;
• Cele należy formułować operacyjnie, każdy z nich oddzielnie, co ułatwia kontrolę wykonania zadań;
• Cele muszą być aktualne, sformułowane zrozumiale, wyczerpującą i realnie;
• Cele muszą być odpowiednio rangowane. Należy zatem określić stopień wartości celu w stosunku do innych celów;
• Cele przedsiębiorstwa powinny być zbieżne z celami pracowników i uważane przez nich za wartościowe społecznie;
• Cele powinny być uszeregowane według terminów realizacji. Realizacja celów cząstkowych musi być zgodna z terminami realizacji celów podstawowych (nadrzędnych).
c. Przedsiębiorstwo musi określić wewnętrzne warunki realizacji strategii, czyli np. posiadane zasoby pracy i kadrowe, moce produkcyjne, zasoby naukowo techniczne, możliwości produkcyjno-finansowe, funkcjonowanie całej infrastruktury produkcyjnej i usługowej, a nawet wytypować te działalności firmy, które staną się filarami strategii.
Powinno się przeanalizować takie elementy działalności jak: podstawowy segment rynku tj. jakim klientom oferuje się wyrób lub usługę, charakter usługi i potrzebę jej oferowania.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie
5 stron(-y)
Negocjacje cenowe (⭐przypisy)
14 stron(-y)
Diagram Ishikawy
4 stron(-y)
Wpływ powstania CEFTA na dynamikę obrotów w Europie Środkowej
17 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Zasady tworzenia strategii

Zasady tworzenia strategii
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 130 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii