Znaczenie analizy grup strategicznych
1.Określenie tych zmiennych, które mają decydujący wpływ na powstawanie barier mobilności.
2. Jasne określenie grup dominujących, ważnych i marginalnych w sektorze.
3. Sprecyzowanie konkretnych możliwości posunięć strategicznych firmy w ramach sektora. Zarówno firma istniejąca w branży, jak i nowo wchodzący konkurent, mogą teoretycznie rzecz biorąc, podążać trzema ścieżkami:
- Wzmocnienie strukturalnego położenia istniejącej grupy lub firmy w grupie. Cel ten osiągnąć można poprzez podwyższenie barier mobilności, polepszenie sytuacji względem substytutów, wzmocnienie umiejętności marketingowych. W praktyce strategie takie obserwujemy np. w krajach UE przy okazji ustalania standardów wyrobów, które maja zablokować wejście na rynki Europy Zachodniej producentom z innych krajów.
- Przejście do korzystniej usytuowanej grupy strategicznej.
- Opuszczenie grupy strategicznej (lub wejście do branży) i stworzenie nowej, "własnej" grupy strategicznej. Wymaga to albo odkrycia i wykorzystania znaczenia nowej zmiennej strategicznej, albo unikatowej kombinacji już istniejących. W branży fotokopiarek odrębną grupę nadal tworzy XEROX, głównie dzięki wizerunkowi swojej marki. Nazwa tej firmy w wielu językach stała się czasownikiem, opisującym czynność kopiowania - kserowanie.
↪ Zobacz: Analiza strategiczna spółki z branży hotelarskiej (Strony A4: 27) ↩
Zasady sporządzania mapy grup strategicznych
- kryteria, zgodnie z którymi wykreśla się mapy nie powinny być zbyt silnie skorelowane,
- należy dobierać pary kryteriów silnie różnicujących zachowania strategiczne przedsiębiorstw,
- najlepiej stosować kryteria mierzalne,
- należy dążyć do budowania wielu map dla tego samego sektora.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): ↪ Zobacz: Analiza strategiczna Sony-Ericsson (m.in.: SWOT, 5 sił Portera, macierz BCG) (Strony A4: 12) ↩ ↪ Zobacz: Analiza strategiczna browaru Strzelec (2) (Strony A4: 19) 📚 ↩ ↪ Zobacz: Zarządzanie marketingowe - opracowanie (Strony A4: 20) ↩ ↪ Zobacz: Etapy analizy strategicznej (Strony A4: 9) 📚 ↩
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (43 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (77 stron A4)
9. (15 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.7 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.2 stron)
7. (1.1 stron)
8. (2.4 stron)
9. (4.1 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Znaczenie analizy grup strategicznych
Znaczenie analizy grup strategicznych
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 4 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|