Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
klasyczna metoda najmniejszych kwadratów | prace licencjackie z finansów publicznych | korporacje transnarodowe | kanban | ekonomia matematyczna | europejski system walutowy | prawo podaży | łańcuch dostaw |

Znaczenie analizy grup strategicznych

1.Określenie tych zmiennych, które mają decydujący wpływ na powstawanie barier mobilności.
2. Jasne określenie grup dominujących, ważnych i marginalnych w sektorze.
3. Sprecyzowanie konkretnych możliwości posunięć strategicznych firmy w ramach sektora. Zarówno firma istniejąca w branży, jak i nowo wchodzący konkurent, mogą teoretycznie rzecz biorąc, podążać trzema ścieżkami:
- Wzmocnienie strukturalnego położenia istniejącej grupy lub firmy w grupie. Cel ten osiągnąć można poprzez podwyższenie barier mobilności, polepszenie sytuacji względem substytutów, wzmocnienie umiejętności marketingowych. W praktyce strategie takie obserwujemy np. w krajach UE przy okazji ustalania standardów wyrobów, które maja zablokować wejście na rynki Europy Zachodniej producentom z innych krajów.
- Przejście do korzystniej usytuowanej grupy strategicznej.
- Opuszczenie grupy strategicznej (lub wejście do branży) i stworzenie nowej, "własnej" grupy strategicznej. Wymaga to albo odkrycia i wykorzystania znaczenia nowej zmiennej strategicznej, albo unikatowej kombinacji już istniejących. W branży fotokopiarek odrębną grupę nadal tworzy XEROX, głównie dzięki wizerunkowi swojej marki. Nazwa tej firmy w wielu językach stała się czasownikiem, opisującym czynność kopiowania - kserowanie.

Zobacz: Analiza strategiczna spółki z branży hotelarskiej (Strony A4: 27)

Zasady sporządzania mapy grup strategicznych


- kryteria, zgodnie z którymi wykreśla się mapy nie powinny być zbyt silnie skorelowane,
- należy dobierać pary kryteriów silnie różnicujących zachowania strategiczne przedsiębiorstw,
- najlepiej stosować kryteria mierzalne,
- należy dążyć do budowania wielu map dla tego samego sektora.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Analiza strategiczna Sony-Ericsson (m.in.: SWOT, 5 sił Portera, macierz BCG) (Strony A4: 12)
Zobacz: Analiza strategiczna browaru Strzelec (2) (Strony A4: 19) 📚
Zobacz: Zarządzanie marketingowe - opracowanie (Strony A4: 20)
Zobacz: Etapy analizy strategicznej (Strony A4: 9) 📚


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Znaczenie analizy grup strategicznych

Znaczenie analizy grup strategicznych
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 4 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025