Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
gospodarka magazynowa | analiza rentowności | metody walki z inflacją | ERP | wykłady z bankowości | bilans płatniczy | linia budżetowa | kwestionariusz |

Znaczenie instrumentów marketingu - mix w tworzeniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego

Marketing – mix w firmach usługowych a więc i gospodarstwach agroturystycznych tworzą elementy 5 x P, obejmujące:
- produkt (usługę) (product)
- cenę (price)
- dystrybucję (place)
- promocję (promotion)
- ludzi (people), personel świadczący usługi

Zdaniem P. Kotlera, najważniejszą rolę w usługach  odgrywa właśnie piąty element strategii, a mianowicie ludzie z którymi spotyka się klient, mający stały z nim  kontakt, mogący kreować dobre lub negatywne wyobrażenie o prowadzonej działalności. Potrzeba marketingowego kształtowania 'personelu' firmy usługowej pojawia się zwłaszcza w tych rodzajach działalności, w których usługodawcy nawiązują bezpośredni kontakt z klientem, gdy obiektem działania i oddziaływania jest człowiek. Celem marketingowego oddziaływania powinno być uzyskanie przez obsługę gości pozytywnego, akceptującego stosunku do klienta i osobistej odpowiedzialności za jakość wykonywanych usług. Podstawą tego jest poczucie identyfikacji z firmą i zwrócenie uwagi na prostą zależność: od jakości usługi zależy osiągany zysk.

Z kształtowaniem wymienionych wcześniej instrumentów marketingu – mix (5 x P) wiążą się następujące kwestie:
- usługi: ich jakość, struktura, stosowanie marki, usługi dodatkowe
- cena: jej elastyczność, stosowanie rabatów, terminy zapłaty
- dystrybucja: atrakcyjność obszaru działania, dostępność, lokalizacja
- promocja: różne sposoby komunikowania się z otoczeniem, przekazywania informacji o firmie
- ludzie: świadomi, że to klient jest najważniejszym gościem i celem ich pracy

Podkreśla się znaczenie interakcji zachodzących między usługobiorcą i usługodawcą, a celem działań w ramach marketingu interakcyjnego jest wytworzenie zainteresowania nabywców ofertą usługową oraz spowodowanie aby w wyniku tego zainteresowania usługa została 'sprzedana'.

Podstawowym celem sprzedaży jest: Mieć Zadowolonego Klienta!

Klient, który wyjedzie z gospodarstwa z negatywnym doświadczeniem i złym wrażeniem, ma skłonność do dzielenia się tym z  wieloma osobami. Powstaje w ten sposób 'efekt falowy' polegający na tym, że zła opinia rozchodzi się szybciej niż dobra. Niezadowolony klient ma więcej złości i energii, którą rozładowuje dzieląc się informacjami o złej jakości usług. Można przypuszczać, że o negatywnej ocenie dowie się trzy razy więcej osób niż gdyby opinia ta była pozytywna.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Konkurencja rynkowa - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Studium przypadku sieci fast food - case study
7 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Marketing mix - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Znaczenie instrumentów marketingu - mix w tworzeniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego

Znaczenie instrumentów marketingu - mix w tworzeniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 195 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii