Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
geografia ekonomiczna | stopień dźwigni finansowej | analiza bilansu | funkcje pieniądza | prognozowanie gospodarcze | szczeble zarządzania | rachunek kosztów zmiennych | strategie produktowe |

Znaczenie marki

Marka wyróżnia produkty i usługi na rynku, identyfikując sprzedawcę lub producenta, objęta jest ochrona prawną w nieokreślonym czasie, a o jej wartości świadczy to, że potrafi być przedmiotem umowy np. franchisingu.

Marka:
– identyfikuje, podkreśla cechy/zalety produktu
- wskazuje na zbiór korzyści funkcjonalnych i emocjonalnych
- wskazuje na wartości poszukiwane przez nabywców
- reprezentuje konkretną kulturę techniczną
- sugeruje osobowość nabywcy towaru danej marki
- sugeruje rodzaj oraz typ klienta danego produktu

Najistotniejsze korzyści stosowania marek łączą się z łatwością identyfikacji produktu na rynku i z kreowaniem postawy przywiązania konsumentów do marki. Pozwala to między innymi utrzymywać odpowiednio wysoki poziom cen oraz ułatwia politykę penetracji rynku.

Najtrwalszym atrybutami marki są jej wartość, kultura oraz osobowość, które to określają główną istotę marki.

Marki nadawane są na ogół przez producentów, ale spotyka się również marki handlowe.

Philip Kotler wyróżnił 6 znaczeń marki:
1. Identyfikować cechy, zalety produktu
2. Wskazywać na wartości poszukiwane przez segment nabywców
3. Sugerować osobowość klienta nabywającego daną markę
4. Sugerować rodzaj typ użytkownika produktu
5. Wskazywać na zbiór korzyści, zarówno funkcjonalnych jak i emocjonalnych
6. Reprezentować określoną kulturę techniczna (IKEA)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (82 stron A4)
2. Zarządzanie marką - prezentacja (19 stron A4)
3. Istota marki - prezentacja (72 stron A4)
4. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
5. Atrybuty produktu (9 stron A4)
6. Marka produktu turystycznego - prezentacja (17 stron A4)
7. Reklama - referat (14 stron A4)
8. Sponsoring sportowy (20 stron A4)
9. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
10. Produkt - referat (36 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Produkt markowy (0.5 stron)
2. Postawa wobec marki - brand attitude (0.2 stron)
3. Pozycja marki (0.1 stron)
4. Proces tworzenia marki (0.2 stron)
5. Wartość psychologicznie dodana (0.2 stron)
6. Wizerunek marki - brand image (0.3 stron)
7. Korzyści marki (brand benefits) (0.3 stron)
8. Tożsamość marki - (brand identity) (0.3 stron)
9. Wartość marki (0.3 stron)
10. Preferowane walory marki - brand preferences (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Znaczenie marki

Znaczenie marki
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 191 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii