Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
elastyczność | zadania z rozwiązaniami | prace magisterskie z marketingu | marketing usług medycznych | benchmarking | korelacja | budżet gminy | definicje z psychologii |

Znak handlowy

To znak towarowy lub jego część zastrzeżona prawnie. W większości krajów świata znak towarowy można zarejestrować w urzędzie patentowym, dzięki czemu inne osoby nie mogą go legalnie wykorzystywać bez zgody właściciela. W Polsce jako znak towarowy można zastrzec, na podstawie ustawy Prawo własności przemysłowej, każde oznaczenie przedstawione w sposób graficzny lub takie, które da się w sposób graficzny wyrazić, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżniania w obrocie towarów jednego przedsiębiorstwa od tego samego rodzaju towarów innych przedsiębiorstw.

Może to być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy.

Ponadto:
- nie ma już wcześniej zarejestrowanego lub zgłoszonego do rejestracji znaku, który jest identyczny lub podobny do już zarejestrowanego, tak, że używanie znaku późniejszego mogłoby wprowadzić odbiorców w błąd co do pochodzenia towaru,
- nie ma wcześniej zarejestrowanego lub zgłoszonego do rejestracji podobnego oznaczenia geograficznego,
- nie ma wcześniej używanego w obrocie podobnego znaku powszechnie znanego wśród co najmniej 50% odbiorców,
- nie ma wcześniej zarejestrowanego lub zgłoszonego do rejestracji znaku renomowanego, charakteryzującego się powszechną znajomością wśród odbiorców oraz słynącego z dobrej jakości oznaczonych nim towarów lub usług,
- znak nie narusza praw osobistych lub majątkowych osób trzecich,
- znak nie jest sprzeczny z prawem, porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami tzn. nie ma charakteru obscenicznego, nie kojarzy się jednoznacznie z symbolami stosowanymi przez grupy wzywające do nienawiści rasowej, religijnej lub postulujące obalenie porządku prawnego siłą,
- znak nie wprowadza nabywców w błąd, w szczególności co do charakteru towaru, jego jakości, właściwości, albo pochodzenia,
- jeśli proponowany znak jest tylko tekstem bez zintegrowanej z nim grafiki nie może on być słowem lub frazą pospolitą (np. "pij mleko").

Jako znaku towarowego nie można zgłosić do rejestracji oznaczenia zawierającego:
- nazwę lub skrót nazwy Rzeczpospolitej Polskiej, bądź jej symbole, nazwy, herby polskich województw, miast i miejscowości, znaki sił zbrojnych, reprodukcje polskich orderów, odznaczeń lub odznak honorowych itp., chyba że zgłaszający posiada odpowiednie zezwolenie,
- skróty nazw, bądź symbole obcych państw, organizacji międzynarodowych, a także przyjęte w obcych państwach oznaczenia, stemple kontrolne i gwarancyjne, jeżeli zakaz taki wynika z umów międzynarodowych, chyba że zgłaszający posiada odpowiednie zezwolenie,
- urzędowo uznane oznaczenia przyjęte do stosowania w obrocie w zakresie w jakim mogłoby to wprowadzić w błąd co do charakteru takich odznaczeń, o ile zgłaszający nie wykaże, że jest uprawniony do ich używania,
- elementy będące symbolami, w szczególności o charakterze religijnym, patriotycznym lub kulturowym, w zakresie w jakim obrażałoby to uczucia religijne, patriotyczne lub tradycję narodową,
- stanowią formę bądź inną właściwość towaru lub opakowania, która jest uwarunkowana wyłącznie jego naturą, jest niezbędna do uzyskania efektu technicznego lub zwiększa znacznie wartość towaru.  

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Franczyza (franchising) - prezentacja
30 stron(-y)
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)
Biznes plan księgarni
11 stron(-y)
Franczyza - istota i korzyści franchisingu (⭐bibliografia)
15 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Zagadnienia na egzamin z marketingu (24 stron A4)
2. Biznes plan księgarni (11 stron A4)
3. Franczyza - istota i korzyści franchisingu (15 stron A4)
4. Test z marketingu (8 stron A4)
5. Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (20 stron A4)
6. Pytania testowe z mikroekonomii (16 stron A4)
7. Merkantylizm w organizacji i zarządzaniu (22 stron A4)
8. Ściąga z marketingu (2 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Znak (symbol) marki (0.3 stron)
2. Sponsoring w marketingu (0.5 stron)
3. Informacje na opakowaniach jednostkowych (1 stron)
4. Informacje na opakowaniach (1 stron)
5. Znak towarowy - trade mark (0.3 stron)
6. Budowa kodów EAN (0.5 stron)
7. Definicje marki (1.1 stron)
8. Reklama (0.2 stron)
9. Akcje uprzywilejowane (0.2 stron)
10. Macierz BCG - znaki zapytania (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Znak handlowy

Znak handlowy
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 120 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii