Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza mikrootoczenia | prace magisterskie z marketingu | efektywna obsługa konsumenta | płynność finansowa | promocja | prezentacje z zarządzania strategicznego | badania marketingowe | logistyka w przedsiębiorstwie |

Znaki zapytania w macierzy BCG


Macierz BCG (Boston Consulting Group) to narzędzie analizy strategicznej, które służy do oceny portfela produktów lub biznesów firmy. Jednym z kluczowych elementów tej macierzy są znaki zapytania lub dylematy, które są jedną z czterech kategorii produktów lub biznesów w analizie portfela BCG.

Znaki zapytania (question marks) są produktami lub biznesami, które charakteryzują się niskim udziałem w rynku, ale wysoką dynamiką wzrostu. Są to produkty, które są stosunkowo nowe na rynku lub w branży i wymagają dodatkowych inwestycji, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Jednakże, ze względu na swoją niską pozycję na rynku, są one trudne do oceny pod względem przyszłego sukcesu.

Kluczowe cechy znaków zapytania w ramach macierzy BCG

- Niski udział w rynku - Znaki zapytania zazwyczaj mają relatywnie niski udział w rynku w porównaniu do liderów rynkowych lub produktów o wysokiej pozycji na rynku.

- Wysoka dynamika wzrostu - Pomimo niskiego udziału w rynku, znaki zapytania cechują się dynamicznym wzrostem, co oznacza, że ich potencjał do osiągnięcia większego udziału w rynku jest znaczący.

- Wysokie koszty rozwoju lub inwestycji - Aby znaki zapytania mogły osiągnąć swój pełny potencjał i stać się gwiazdami, wymagają dodatkowych inwestycji w badania i rozwój, marketing, dystrybucję lub inne obszary.

- Niepewność co do przyszłego sukcesu - Z powodu swojej niedojrzałości i trudności w przewidywaniu przyszłego sukcesu, znaki zapytania stanowią dylemat dla firm. Mogą one odnieść sukces i stać się gwiazdami, lub też mogą nie osiągnąć swojego potencjału i zakończyć działalność.

W kontekście strategii firmy, znaki zapytania mogą wymagać różnych podejść. Niektóre firmy mogą zdecydować się zainwestować w te produkty, aby rozwijać ich potencjał i zdobyć większy udział w rynku, podczas gdy inne mogą zdecydować się ograniczyć inwestycje lub wycofać się z tych produktów, jeśli nie są one opłacalne. Kluczowe jest monitorowanie i zarządzanie tymi produktami zgodnie z ich potencjałem i strategicznymi celami firmy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (⭐bibliografia ⭐przypisy)
77 stron(-y)
Studium przypadku sieci fast food - case study
7 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Strategia i zarządzanie strategiczne (opracowanie - wykłady)
24 stron(-y)
Cykl życia produktu oraz bariery wejścia i wyjścia z sektora (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Znaki zapytania w macierzy BCG

Znaki zapytania w macierzy BCG
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 167 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować