Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
próg rentowności | nlp | pięć sił Portera | prace licencjackie z ekonometrii | ankieta | kapitał obrotowy | analiza tows | paradoks Veblena |

Znaki zapytania w macierzy BCG

Macierz BCG (Boston Consulting Group) to narzędzie analizy strategicznej, które służy do oceny portfela produktów lub biznesów firmy. Jednym z kluczowych elementów tej macierzy są znaki zapytania lub dylematy, które są jedną z czterech kategorii produktów lub biznesów w analizie portfela BCG.

Zobacz: Macierz BCG (Boston Consulting Group) - prezentacja (Strony A4: 21)

Znaki zapytania (question marks) są produktami lub biznesami, które charakteryzują się niskim udziałem w rynku, ale wysoką dynamiką wzrostu. Są to produkty, które są stosunkowo nowe na rynku lub w branży i wymagają dodatkowych inwestycji, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Jednakże, ze względu na swoją niską pozycję na rynku, są one trudne do oceny pod względem przyszłego sukcesu.

Zobacz: Analiza portfelowa - Metoda BCG firmy Jutrzenka S.A. (Strony A4: 13) 📚

Kluczowe cechy znaków zapytania w ramach macierzy BCG


- Niski udział w rynku - Znaki zapytania zazwyczaj mają relatywnie niski udział w rynku w porównaniu do liderów rynkowych lub produktów o wysokiej pozycji na rynku.

Zobacz: Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (Strony A4: 77) 📚 📝

- Wysoka dynamika wzrostu - Pomimo niskiego udziału w rynku, znaki zapytania cechują się dynamicznym wzrostem, co oznacza, że ich potencjał do osiągnięcia większego udziału w rynku jest znaczący.

- Wysokie koszty rozwoju lub inwestycji - Aby znaki zapytania mogły osiągnąć swój pełny potencjał i stać się gwiazdami, wymagają dodatkowych inwestycji w badania i rozwój, marketing, dystrybucję lub inne obszary.

- Niepewność co do przyszłego sukcesu - Z powodu swojej niedojrzałości i trudności w przewidywaniu przyszłego sukcesu, znaki zapytania stanowią dylemat dla firm. Mogą one odnieść sukces i stać się gwiazdami, lub też mogą nie osiągnąć swojego potencjału i zakończyć działalność.

Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora!

W kontekście strategii firmy, znaki zapytania mogą wymagać różnych podejść. Niektóre firmy mogą zdecydować się zainwestować w te produkty, aby rozwijać ich potencjał i zdobyć większy udział w rynku, podczas gdy inne mogą zdecydować się ograniczyć inwestycje lub wycofać się z tych produktów, jeśli nie są one opłacalne. Kluczowe jest monitorowanie i zarządzanie tymi produktami zgodnie z ich potencjałem i strategicznymi celami firmy.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Nowoczesne podejście do zarządzania logistyką - referat (Strony A4: 44) 📚
Zobacz: Studium przypadku sieci fast food - case study (Strony A4: 7)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Macierz BCG (Boston Consulting Group) - prezentacja
21 stron(-y)
Analiza portfelowa - Metoda BCG firmy Jutrzenka S.A. ( bibliografia)
13 stron(-y)
Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa ( bibliografia przypisy)
77 stron(-y)
Nowoczesne podejście do zarządzania logistyką - referat ( bibliografia)
44 stron(-y)
Studium przypadku sieci fast food - case study
7 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Znaki zapytania w macierzy BCG

Znaki zapytania w macierzy BCG
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 214 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025