Źródła rekrutacji
Na zewnętrznym rynku pracy są to:
a) ogłoszenia: media, anonse, gazeta (lokalna , specjalistyczna, ogólnokrajowa), radio, reklama w TV. Podrażają one koszty rekrutacji. Sformułowanie anonsu do prasy wymaga uwzględnienia kilku zasad:
- jasność i zwięzłość sformułowań
- wyraźne określenie kryteriów zatrudnienia
- zastosowanie formy graficznej
- rzetelność podanych informacji
Formą ogłoszeń mogą być spotkania pracowników, wśród znajomych.
b) rejonowe urzędy pracy
c) szkoły i uczelnie wyższe
d) praktyki wakacyjne
e) specjalne wydarzenia – mogą przybierać formę otwartych drzwi, targów pracy, spotkań profesjonalistów, sympozjów lub konferencji i wystąpień w szkołach itp.
f) komputerowe poszukiwanie pracowników
g) wejście bez pukania – stroną aktywną jest osoba poszukująca pracy a nie pracodawca. Pozwala to zatrudnić osoby aktywne, twórczo kreujące własną karierę; dotyczy to stanowisk niższego i średniego szczebla
h) rekrutacja przez związki zawodowe
i) za pośrednictwem płatnych agencji doradztwa personalnego – sposób dobry, ale drogi
j) stowarzyszenia zawodowe – księgowych, sekretarek itp.
k) łowcy głów (head hunters) – podkupywanie pracowników
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (23 stron A4)
2. (107 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (28 stron A4)
5. (15 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (19 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (39 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.2 stron)
2. (1 stron)
3. (1.1 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.9 stron)
7. (1.5 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Źródła rekrutacji
Źródła rekrutacji
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 151 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|