Zrównoważona karta wyników
Jest narzędziem wspomagającym realizację strategii działalności przedsiębiorstwa, po wdrożeniu którego przedsiębiorstwo bardzo szybko może zauważyć jak wiele praktycznych zalet ma to rozwiązanie.
Jest to wszechstronny instrument zarządzania stosowany w celu realizacji strategicznej wizji organizacji na wszystkich jej poziomach. Opiera się ona na kluczowych czynnikach sukcesu, celach ogólnych, miernikach wyników, celach szczegółowych i działaniach doskonalących.
Stosowanie jej w przedsiębiorstwie sprzyja zaangażowaniu pracowników oraz tworzy ramy dla systematycznego rozwoju wizji organizacji. Pozwala ona monitorować sprawność funkcjonowania firmy w kluczowych obszarach działalności, a uzyskana w ten sposób wiedza ułatwia podejmowanie decyzji w celu osiągnięcia krótko- i długoterminowych celów, a także jest źródłem siły i długookresowej przewagi konkurencyjnej.
Koncepcję zrównoważonej karty wyników opracowali i rozpropagowali Rober S. Kaplan oraz David P. Norton. Była ona przygotowywana przy pomocy reprezentantów dwunastu przedsiębiorstw (każdorazowo liderów w swojej branży) w ramach rocznego projektu badawczego pod nazwą 'Mierzenie efektywności w organizacjach przyszłości'.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (17 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (13 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (15 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.7 stron)
2. (0.5 stron)
3. (1.9 stron)
4. (1.7 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.8 stron)
7. (0.3 stron)
8. (2.8 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Zrównoważona karta wyników
Zrównoważona karta wyników
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 195 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|