Niewidzialna ręka rynku
-
Historia myśli ekonomicznej - opracowanie - Skład opracowania: rozwój ekonomii od starożytności do współczesności, sylwetki myślicieli, Sokrates, Platon, Pitagoras, Ksenofont, Arystoteles, Epikur, ekonomia w Cesarstwie Rzymskim,...
Liczba stron: 25
-
Gospodarowanie - wybór w warunkach rzadkości - Opracowanie omawiające problem gospodarowania oraz zagadnienia z nim związane. W treści znaleźć można takie składowe jak m.in.: definicja gospodarowania potrzeby...
Liczba stron: 30
-
Analiza rynku opon - Składowe tej analizy rynku to następujące podpunkty: produkt, substytuty, produkty komplementarne, udział w rynku poszczególnych marek, układ sił na rynku,...
Liczba stron: 10
-
Segmentacja rynku - referat - Skład pracy: pojęcie, rola, kryteria (geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, społeczne) segmentacji rynku, kryterium odnoszące się do produktu (kryterium związane z wzorcami...
Liczba stron: 13 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Istota segmentacji rynku - referat - Skład pracy: koncepcja działania nie zróżnicowanego (marketing masowy), koncepcji działania zróżnicowanego(marketing różnicowania produktu) i działania skoncentrowanego (marketing docelowy), pozycjonowanie produktu...
Liczba stron: 11 - ✅Bibliografia
-
Analiza rynku - zagadnienia - Zbiór opracowanych zagadnień z analizy rynku, a w nich m.in.: definicja rynku w węższym i w szerszym sensie, klasyfikacji rynków,...
Liczba stron: 6
-
Marketing wyborczy - referat - Skład pracy: definicja marketingu wyborczego, rodzaje rynku wyborczego i jego segmentacja, składniki marketingu politycznego i wyborczego, zasady skutecznego marketingu wyborczego,...
Liczba stron: 11 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Podstawy marketingu - Opracowanie teoretyczne, zawierające definicje, podziały, schematy: ewolucja koncepcji marketingu, marketing strategiczny, społeczny, partnerski, zasady i reguły marketingowe, instrumenty marketingowe, elementy...
Liczba stron: 22
-
Badania marketingowe jako system informacji o rynku - Skład pracy: obszary badań marketingowych, podstawowe źródła, procedura, proces badania (+ schemat), instrumenty (kwestionariusz, pytania zamknięte i otwarte, urządzenia mechaniczne),...
Liczba stron: 28 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Metody analizy marketingowej - Praca omawia analizę Swot - mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia, metody portfelowe (wraz ze schematem porównawczym), macierz wzrostu...
Liczba stron: 11 - ✅Bibliografia
-
Instrumenty rynku pieniężnego - referat - Praca zaliczeniowa charakteryzująca podstawowe instrumenty rynku pieniężnego. Omówiono w niej takie zagadnienia jak: specyfika i zasady funkcjonowania rynku pieniężnego (RP)...
Liczba stron: 11 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Zarządzanie marketingowe - zagadnienia - Skład opracowania: struktura zarządzania przedsiębiorstwem (3 wymiary), fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa, marketing a zarządzanie marketingiem (ZM), funkcje i proces ZM...
Liczba stron: 19
-
Strategie marketingowe - referat - Skład pracy: definicja strategii marketingowej, wybór odpowiedniej strategii marketingowej, schemat procedury budowy, strategia liderów rynkowych, pretendentów rynkowych, naśladowców, specjalistów, strategia...
Liczba stron: 25 - ✅Bibliografia
-
Marketing i jego elementy - Opracowanie z teorii podstaw marketingu. Porusza zagadnienia: istota koncepcji marketingowej, ewolucja zarządzania marketingowego, definicje marketingu, etapy strategicznego planowania marketingowego, wybór...
Liczba stron: 14
-
Czynne operacje banku komercyjnego - Skład opracowania: rodzaje operacji bankowych, operacje bierne i pośredniczące - definicje, kredyty i ich rodzaje (kredyt obrotowy, inwestycyjny, w rachunku...
Liczba stron: 17
-
Polski rynek kapitałowy - Skład pracy: charakterystyka, skład i podział rynku kapitałowego, podział inwestorów rynku kapitałowego, cechy rynku, papiery wartościowe, akcje - definicja i...
Liczba stron: 19 - ✅Przypisy
-
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta - Skład opracowania: polityka promocji jako element marketingu-mix, promotion-mix, wybór rynku docelowego, cele reklamy, wybór mediów (w tym schemat mediów głównych...
Liczba stron: 16
-
Studium przypadku IBM - Studium przypadku strategii wykorzystanej przez IBM - strategia rozwoju rynku, stymulacji rynku, penetracja, zwiększenie zakupów, analiza swot (silne i słabe...
Liczba stron: 5
-
Analiza 5 sił Portera jako przykład analizy strategicznej - referat - W referacie poruszono takie zagadnienia jak m.in.: definicja strategii, analiza strategiczna - jej definicja, funkcje i obszary, analiza makrootoczenia, sektora...
Liczba stron: 11 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Gotowy plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy - Skład tego planu marketingowego to m.in.: wstępne streszczenia analiza nabywców segmentacja analiza popytu na produkty z oferty przedsiębiorstwa - kalendarze...
Liczba stron: 46
-
Cechy społeczeństwa rynkowego - Skład referatu: przemiany w gospodarce i ich konsekwencje, etyka i normy na rynku, wprowadzenie zasad gospodarki rynkowej w Polsce, podstawowe...
Liczba stron: 10 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Rynek i mechanizm rynkowy - definicje wykresy i testy - Bardzo ciekawe opracowanie tematu Rynku i mechanizmu rynkowego. Całość składa się ze zbioru definicji, omówionych zagadnień związanych z tematem, z...
Liczba stron: 29
-
Ewolucja poglądów na temat wpływu deficytu budżetowego na rozwój i stabilizację gospodarki - Skład pracy: definicja historii myśli ekonomicznej i jej znaczenie, prawo rynku Saya, teoria interwencjonizmu państwowego Johna Maynarda Keynesa, metodologiczne założenia...
Liczba stron: 20 - ✅Bibliografia
-
Uwarunkowania marketingu przemysłowego - Skład pracy: istota marketingu przemysłowego, charakterystyka rynku dóbr i usług przemysłowych, uczestnicy rynku, strategia marketingu, skuteczność źródeł informacji w marketingu...
Liczba stron: 14 - ✅Bibliografia ✅Przypisy
-
Badania rynkowe i marketingowe - opracowanie - Opracowanie teoretyczne, a w nim definicje, podziały, teorie: definicja rynku, badania rynku i mechanizmy rynkowego, zestawienie cech badań rynkowych i...
Liczba stron: 34
-
Cele i przekonania konsumenta - Praca zaliczeniowa na temat celów i przekonań konsumenta, w tym m.in. model racjonalności wzajemnego oddziaływani Laudana, przyczyny dokonywania zakupów, typy...
Liczba stron: 5 - ✅Bibliografia
-
Rynek kapitałowy - teoria i zadania z rynku kapitałowego - Skład opracowania: cechy rynku formalnego, definicja giełdy, jej cechy i podział, definicja papieru wartościowego, podstawowy podział papierów wartościowych, rodzaje obligacji...
Liczba stron: 18
-
Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie - Skład pracy: funkcje marketingu oraz podstawowe zasady organizacji w przedsiębiorstwie, otoczenia marketingowe (+ schemat) - ekonomiczne, technologiczne, społeczne, demograficzne, międzynarodowe,...
Liczba stron: 14 - ✅Bibliografia
-
Strategia marketingowa firmy ubezpieczeniowej PZU - Skład pracy: orientacje marketingowe w działalności przedsiębiorstwa, popyt na usługi, specyfikacja produktu i cena usługi, promocja, otoczenie marketingowe i jego...
Liczba stron: 10 - ✅Bibliografia
-
Analiza sektora producentów soków owocowych - W analizie ujęto: wyznaczniki sektora, bariery wejścia, konkurenci, analiza sił Portera, siła oddziaływania dostawców i nabywców, groźba pojawienia się nowych...
Liczba stron: 18
Krótkie informacje z Kompendium
- Cechy gospodarki wolnorynkowej - To: brak ingerencji państwa, kierowanie się własnymi celami, maksymalne korzyści bez państwowej pomocy.
Adam Smith 'Bogactwo narodów' (1776) – prowadzenie jednostek przez 'niewidzialna ręke rynku'.
(0.1 stron A4)
- Organizacja wirtualna - W odróżnieniu od tradycyjnej organizacji, jest to organizacja pozorna (niewidzialna), pozbawiona tradycyjnej struktury fizycznej (budynki, personel i inne) i zarządu. Jednakże funkcjonuje jak każda organizacja... (0.6 stron A4)
- Zakres analizy rynku - Zakres analizy:
1) jakościowej: określenie rodzaju konsumentów oraz ich potrzeb, preferencji i motywów zachowań rynkowych; wyodrębnienie segmentów rynku; rozpoznanie kanałów rynku (sposobów docierania produktów do ostatecznych... (0.3 stron A4)
- Strategia lidera rynku - Lider rynku to firma, która ma największy udział w sprzedaży danego produktu na rynku. Z reguły swoją dominująca pozycję zamierza utrzymać przez dłuższy czas. Może... (0.3 stron A4)
- Budowa udziału w rynku - Po zaistnieniu na rynku, firmy japońskie koncentrują swoje siły na zwiększeniu udziału w tym rynku.
Opierają się one na strategiach rozwoju produktu i na strategiach... (0.4 stron A4)
|