Top strony
Wyszukiwarka serwisu
mapa obojętności | innowacje | rachunkowość zarządcza | agregaty podaży pieniądza | wycena przedsiębiorstwa | rachunek kosztów | NPV | fuzje i przejęcia | więzi w organizacji | studium przypadku | Kaizen | prace magisterskie z analizy finansowej |

Swarovski

a dokładniej D. Swarovski KG to marka założona w 1895 roku przez Daniela Swarovskiego, a wywodząca się z Austrii. Firma znana jest przede wszystkim z produkcji wysokiej jakości kryształów - zarówno tych z domieszką ołowiu (Strass Swarovski, Swarovski Elements), jak i bezołowiowych (Spectra Swarovski).

Firma produkuje również optykę do lunet myśliwskich, kryształowe figurki zwierząt, przeróżne akcesoria dekoracyjne, szkła kontaktowe, cekiny oraz oczywiście biżuterię.


Jaki żyrandol (lampę) wybrać do salonu?



Jeśli szukasz czegoś niebanalnego, ekskluzywnego i w stylu glamour to lampy kryształowe są dla Ciebie właściwym wyborem. Oczywiście z kryształami markowymi, nie szkiełkami czy też akrylem (!). Akryl udający kryształ to obciach, który z czasem matowieje i wygląda okropnie. Z produkowanych przez Swarovskiego kryształów korzystają firmy zewnętrzne, używając je do ozdabiania swoich produktów czy tak jak czeska firma Elite Bohemia, która ozdabia nimi piękne żyrandole kryształowe. Moda na kryształy nie przemija, a to niewątpliwie jest ogromną siłą napędową firmy. Myśliwi będą polować, biżuteria z kryształami lśni jak ta z brylantami a jest dużo tańsza, z kolei żyrandole kryształowe wciąż są modnym elementem wystroju eleganckich mieszkań, domów oraz hoteli, restauracji czy sal balowych. To właśnie żyrandole kryształowe jako pierwsze przychodzą nam na myśl, kiedy pomyślimy o zakupie efektownego, ekskluzywnego oświetlenia do naszego domu czy firmy.

Obecnie marka Swarovski to grupa przedsiębiorstw, której właścicielem jest 200 członków rodziny. Większościowym udziałowcem firmy jest prawnuk Daniela Swarovskiego - Gernot Langes-Swarovski, który skupia w swoim portfelu aż 17% udziałów spółki.

Czerwiec 2017 roku to miesiąc kiedy oficjalnie otwarto w Polsce globalne centrum usług firmy Swarovski.

Swarovski poza produkcją zajmuje się również sprzedażą detaliczną w swoich butikach. W Polsce jest ich kilkanaście, choć tylko kilka z nich ma w ofercie pełen katalog produktów marki.


Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

Podobne tematy w Kompendium

1. Dobra luksusowe czyli towary ekskluzywne

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Swarovski

Swarovski
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 79 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować