Funkcje planu marketingowego
Plan marketingowy to dokument, który pełni wiele różnych funkcji w ramach działalności marketingowej przedsiębiorstwa.
Jednym z ważniejszych jest jego funkcja strategiczna. Dzięki planowi marketingowemu przedsiębiorstwo ma możliwość uporządkowania i ukierunkowania swoich najważniejszych działań. Plan marketingowy określa cele, które przedsiębiorstwo chce osiągnąć oraz sposób ich realizacji.
Kolejną funkcją planu marketingowego jest funkcja informacyjna. Plan marketingowy przekazuje odpowiednie informacje zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Wewnętrznie plan marketingowy służy jako narzędzie do przekazywania informacji bankom, inwestorom, kierownictwu i pracownikom na temat celów i działań przedsiębiorstwa w zakresie marketingu. Na zewnątrz plan marketingowy może służyć do przekazywania informacji o produkcie lub usłudze, której wprowadzenie na rynek jest planowane.
Następną funkcją planu marketingowego jest jego funkcja motywacyjna. Plan marketingowy może zachęcać pracowników do inicjatywy i kreatywności. Określa on cele, a także sposób ich osiągnięcia co może stanowić zachętę dla pracowników do zaangażowania się w pracę nad ich realizacją.
Plan marketingowy pełni również funkcję organizacyjną (koordynacyjną). W ramach tej funkcji plan marketingowy wybiera optymalne kompozycje narzędzi i działań marketingowych oraz określa ich harmonogram w czasie. Plan marketingowy pomaga zdefiniować zadania i cele, a także określa ich kolejność i priorytety. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma możliwość lepszego wykorzystania swoich zasobów i osiągnięcia zamierzonych celów.
Ostatnią funkcją planu marketingowego jest funkcja kontrolna. Plan marketingowy określa punkty kontrolne, które pozwalają na bieżące dokonywanie korekt w działalności marketingowej. Punkty kontrolne mogą obejmować mierniki efektywności i skuteczności programów promocyjnych, których wyniki pozwalają na ocenę, czy cele zostały osiągnięte. Dzięki funkcji kontrolnej przedsiębiorstwo ma możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe oraz podejmowania decyzji na podstawie rzetelnych danych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (13 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (26 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (46 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (19 stron A4)
8. (92 stron A4)
9. (33 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Plan marketingowy » Funkcje planu marketingowego
Funkcje planu marketingowego
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 199 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|