Kompleksowe Zarządzanie Jakością TQM
To nastawienie kultury organizacji na zadowolenie klientów przez zastosowanie zintegrowanego systemu narzędzi, metod i szkolenia. TQM wiąże się z ustawicznym doskonaleniem procesów stosowanych w organizacji, prowadzących do wysokiej jakości wyrobów i usług.
Koncepcja TQM powstała w latach 40-tych naszego stulecia w Japonii. Związek Japońskich Naukowców i Inżynierów powołał komitet mający na celu podejmowanie przedsięwzięć wspierających działania na rzecz poprawy efektywności japońskich przedsiębiorstw. Komitet zaprosił do współpracy amerykańskich ekspertów: W. E. Deminga i J. Jurana, których nowatorskie poglądy w kwestiach jakości nie wzbudziły zainteresowania w USA. Wykorzystując wiedzę i zaangażowanie tych uczonych, wypracowano w Japonii nową koncepcję rozumienia jakości i jej roli w tworzeniu przewag konkurencyjnych. Zasady tej koncepcji stały się pierwowzorem TQM.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (4 stron A4)
5. (32 stron A4)
6. (2 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (22 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.4 stron)
4. (1.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.9 stron)
7. (1.2 stron)
8. (1.3 stron)
9. (0.5 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Kompleksowe Zarządzanie Jakością TQM
Kompleksowe Zarządzanie Jakością TQM
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 217 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|