Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wynik finansowy | ocena zdolności kredytowej | ocena ryzyka | przykładowy plan marketingowy | płynność | kontrolowanie | referaty z finansów | analiza statystyczna |

Definicja jakości

Jakość to zespół właściwości i charakterystyk liczbowych wyrobu lub usługi, które wpływają na zdolność do zaspokojenia potrzeb.

Jakość w zarządzaniu jest pojęciem szeroko rozumianym i jest postrzegana jako proces ciągłej poprawy produktów i usług, które są oferowane przez organizacje.

Jakość to:
• wartość danego przedmiotu lub zjawiska; to cecha lub zespół cech odróżniający dany przedmiot do innych lub całokształt cech istotnych ze względu na wewnętrzną strukturę przedmiotu oraz jego stosunki, związki i oddziaływanie z otoczeniem
• coś co stanowi o zróżnicowaniu rzeczy w jej istocie (Arystoteles)
• stopień osiągnięcia przez rzecz doskonałości (Platon)

Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.

Wg uczonych i literatury przedmiotu Jakość to:
• zdatność do użytku (J. Juran)
• zaspokojenie aktualnych i przyszłych potrzeb klienta (W. Deming)
• ogół charakterystyk w sferze projektowania, marketingu, produkcji i obsługi dzięki, którym wyroby spełniają oczekiwania klienta (A. Feigenbaun)
• stopień w jakim zespół nieodłącznych cech produktu spełnia potrzeby lub oczekiwania, które zostały ustalone, przyjęte zwyczajowo lub są obowiązkiem (ISO 9000–2000)

Zobacz: TQM a wizerunek przedsiębiorstwa (Strony A4: 48) 📚 📝

Pomiar jakości

Q = stan faktyczny : oczekiwania

gdzie:
Q = 1 – całkowita, pełna jakość
Q < 1 – podjakość, oznaczająca: spadek sprzedaży, zagrożoną pozycję na rynku
Q > 1 – nadjakość, czyli: wyższa cena, wyższe możliwości finansowe nabywców

Jakość jest złożonym pojęciem, które ma wiele aspektów. Oznacza to, że jakość może być określana na wiele sposobów, w zależności od odniesienia. W zarządzaniu jakością nacisk kładziony jest na wytwarzanie wyrobów i usług, które spełniają lub przekraczają wymagania klientów, a także wytwarzanie wyrobów i usług, które są wyższej jakości niż te, które są oferowane przez konkurencję.

Zobacz: TQM - praca (Strony A4: 24) 📚 📝

Jakość może mieć wiele definicji. Jedną z definicji jakości jest definicja jakości ISO 8402, która mówi: "Jakość to zgodność z wymaganiami". Definicja ta odnosi się do tego, że produkt lub usługa musi spełniać lub przekraczać wymagania klientów zanim zostanie uznana za produkt lub usługę wysokiej jakości.

Zobacz: TQM Just in time oraz Kanban - referat (Strony A4: 25) 📚 📝

Zarządzanie jakością jest procesem, którego celem jest dostarczanie wyrobów i usług, które spełniają lub przekraczają wymagania klientów. Proces ten obejmuje wszystkie działania, które są wykonywane w celu zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług. Proces ten obejmuje również działania dotyczące identyfikacji, specyfikacji, oceny, monitorowania i korygowania wszelkich niezgodności z wymaganiami.

Zobacz: Kompleksowe zarządzanie jakością TQM (Strony A4: 5)

W zarządzaniu jakością ważne jest, aby organizacja stosowała odpowiednie metody i narzędzia do identyfikacji, oceny i kontroli jakości. Metody te obejmują inspekcję, testy, analizy i kontrolę jakości. Narzędzia te obejmują strony internetowe, systemy informatyczne, wizualizacje i raporty.

Zobacz: Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie - praca licencjacka (Strony A4: 41) 📚 📝

Jakość w zarządzaniu jest istotnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji. Zarządzanie jakością umożliwia organizacjom identyfikowanie potrzeb klienta, ocenianie jakości, wybieranie odpowiednich metod i narzędzi do kontroli jakości, nadzorowanie procesu i wprowadzanie poprawek. Jakość w zarządzaniu zapewnia, że wyroby i usługi odpowiadają wymaganiom klienta i są wyższej jakości niż te oferowane przez konkurencję.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
TQM a wizerunek przedsiębiorstwa ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)
TQM - praca ( bibliografia przypisy)
24 stron(-y)
TQM Just in time oraz Kanban - referat ( bibliografia przypisy)
25 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM
5 stron(-y)
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
41 stron(-y)
Analiza FMEA - praca ( bibliografia)
14 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Strategiczne planowanie ciągłej poprawy jakości (0.3 stron)
2. Definicja logistyki (1.1 stron)
3. Osiem kroków poprawy jakości (0.3 stron)
4. Jakość i jej definicje (1.2 stron)
5. Koncepcja Josepha Jurana (0.6 stron)
6. Realizawanie polityki jakości (0.4 stron)
7. ISO 9001 (0.2 stron)
8. Koło Deminga - modele P-D-C-A (0.4 stron)
9. Jakość towaru (2.1 stron)
10. Modele zapewniania jakości (0.7 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Definicja jakości

Definicja jakości
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 239 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025