Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ocenianie pracowników | metoda delficka | metoda Kanban | zabezpieczenia kredytu | zarządzanie strategiczne | test istotności parametrów strukturalnych | podejmowanie decyzji | venture capital |

Definicja jakości

Jakość to zespół właściwości i charakterystyk liczbowych wyrobu lub usługi, które wpływają na zdolność do zaspokojenia potrzeb.

Jakość w zarządzaniu jest pojęciem szeroko rozumianym i jest postrzegana jako proces ciągłej poprawy produktów i usług, które są oferowane przez organizacje.

Jakość jest złożonym pojęciem, które ma wiele aspektów. Oznacza to, że jakość może być określana na wiele sposobów, w zależności od odniesienia. W zarządzaniu jakością nacisk kładziony jest na wytwarzanie wyrobów i usług, które spełniają lub przekraczają wymagania klientów, a także wytwarzanie wyrobów i usług, które są wyższej jakości niż te, które są oferowane przez konkurencję.

Jakość może mieć wiele definicji. Jedną z definicji jakości jest definicja jakości ISO 8402, która mówi: "Jakość to zgodność z wymaganiami". Definicja ta odnosi się do tego, że produkt lub usługa musi spełniać lub przekraczać wymagania klientów zanim zostanie uznana za produkt lub usługę wysokiej jakości.

Zarządzanie jakością jest procesem, którego celem jest dostarczanie wyrobów i usług, które spełniają lub przekraczają wymagania klientów. Proces ten obejmuje wszystkie działania, które są wykonywane w celu zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług. Proces ten obejmuje również działania dotyczące identyfikacji, specyfikacji, oceny, monitorowania i korygowania wszelkich niezgodności z wymaganiami.

W zarządzaniu jakością ważne jest, aby organizacja stosowała odpowiednie metody i narzędzia do identyfikacji, oceny i kontroli jakości. Metody te obejmują inspekcję, testy, analizy i kontrolę jakości. Narzędzia te obejmują strony internetowe, systemy informatyczne, wizualizacje i raporty.

Jakość w zarządzaniu jest istotnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji. Zarządzanie jakością umożliwia organizacjom identyfikowanie potrzeb klienta, ocenianie jakości, wybieranie odpowiednich metod i narzędzi do kontroli jakości, nadzorowanie procesu i wprowadzanie poprawek. Jakość w zarządzaniu zapewnia, że wyroby i usługi odpowiadają wymaganiom klienta i są wyższej jakości niż te oferowane przez konkurencję.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
TQM a wizerunek przedsiębiorstwa ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)
TQM - praca ( bibliografia przypisy)
24 stron(-y)
TQM JiT oraz Kanban - referat ( bibliografia przypisy)
25 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM
5 stron(-y)
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
41 stron(-y)
Analiza FMEA - praca ( bibliografia)
14 stron(-y)
Six Sigma - referat ( bibliografia przypisy)
7 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie - praca licencjacka (41 stron A4)
2. Analiza FMEA - praca (14 stron A4)
3. Six Sigma - referat (7 stron A4)
4. Opakowania i znakowanie towarów (6 stron A4)
5. Diagram Ishikawy (4 stron A4)
6. Metodyka Six Sigma - referat (12 stron A4)
7. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
8. Marketing przemysłowy - opracowanie (26 stron A4)
9. Total Quality Management - prezentacja (38 stron A4)
10. Marketing mix - praca zaliczeniowa (20 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Strategiczne planowanie ciągłej poprawy jakości (0.3 stron)
2. Definicja logistyki (1.1 stron)
3. Osiem kroków poprawy jakości (0.3 stron)
4. Jakość i jej definicje (1.2 stron)
5. Koncepcja Josepha Jurana (0.6 stron)
6. Realizawanie polityki jakości (0.4 stron)
7. ISO 9001 (0.2 stron)
8. Koło Deminga - modele P-D-C-A (0.4 stron)
9. Modele zapewniania jakości (0.7 stron)
10. Koncepcja Philipa Crosby (0.9 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Definicja jakości

Definicja jakości
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 222 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii