Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
konflikt w organizacji | marketing w handlu | logistyka dystrybucji | macierz ADL | funkcje organizacji | eurologistyka | marketing bezpośredni | prawa Gossena |

Taxi Pruszcz Gdański

Już kilka lat temu Taxi Pruszcz zaczęło małą wojenkę z korporacjami taksówkowymi, świadcząc swoje usługi po niższych stawkach, bez opłaty za trzaśnięcie drzwiami. Były to czasy, które nie znały Ubera czy Bolta. Korporacje miały się bardzo dobrze. Aż tu nagle taxi Pruszcz postanowiło wejść i zawojować pruszczański rynek przewozów osobowych.

Minęło kilka lat, a na rynku istnieje kilka firm, które markują swoją działalność jako Taxi Pruszcz. Czy to przypadek? Czy może nowi gracze chcieli ugryźć trochę z tortu, który przez kilka lat "upiekła" pierwsza firma, która znana była i jest jako Taxi Pruszcz?

Ten bałagan widać choćby w wizytówkach Google, gdzie negatywne i pozytywne opinie trafiają czasami nie do tej Taxi Pruszcz co powinny. Rynek i klienci zweryfikowali działalność firm, a ich komentarze świadczą o tym, że pomimo zbieżności w nazewnictwie pruszczańscy przewoźnicy świadczą usługi o różnej jakości. W samych tylko wizytówkach Google mamy 4 firmy, które w nazwie mają zarówno "taxi", jak i "Pruszcz / Pruszcz Gdański". Jedna z nich ma średnią 4.9 ze 111 ocen. Bardzo przyzwoity wynik. Kolejna to już 4.2 z 58 ocen. Trzecia i czwarta to już tylko 3.7 i 3.1.

Lider jest tu doskonale widoczny. Czytając opinie klientów można zauważyć na co zwracają uwagę oceniając usługi taksówkowe. Najczęściej oceny negatywne wystawiane były za brak punktualności firm, za odrzucone zlecenia, za zakaz przewozu zwierząt - pomimo wcześniejszego ustalenia, że nie będzie z tym problemu. Nie można się dziwić frustracji klienta, kiedy kierowca odjeżdża bez niego z miejsca odbioru twierdząc, że piesek to pasażer zakazany. Wiedząc jakie psy mają teraz Pruszczanie można spokojnie założyć, że nie był to bernardyn, a raczej coś pokroju yorka lub maltańczyka, który spokojnie siedzi na kolanach właściciela.

Wracając jednak do misz-maszu w nazewnictwie przedsiębiorstw taxi. Z punktu widzenia brandingu jest to działanie, które ma sens tylko dla firm, które już na dzień dobry zakładają, że będą się starać "jechać na fejmie" konkurencji. Jeśli wiedzą, że nie będą świadczyć dobrych usług to czemu nie skorzystać z dobrej marki firm wcześniej wchodzących na rynek, a które wyrobiły sobie już stabilną pozycję.

Obecna sytuacja obrazuje, że rynek i klienci zweryfikowali, która z firm wiedzie prym. Pomyłki z nazewnictwem się zdarzają, co widać po komentarzach na wizytówkach Google, jednak udało się liderowi osiągnąć ocenę 4.9

Wieść niesie, że na pruszczański rynek wejdzie kolejny przewoźnik. Czy to prawda? Czas pokaże. Jeśli tak się stanie będzie to oznaczać, że prywatne firmy nie boją się Ubera i mniejszej konkurencji. Pruszcz Gdański ma nie więcej niż 30 000 mieszkańców. Na ile firm przewozowych jest tu miejsce? Tego nie wiem. Nowy gracz miałby trudny orzech do zgryzienia, bo wszystko wskazuje na to, że nisza została zagospodarowana. Kto jednak bogatemu zabroni?


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Taxi Pruszcz Gdański

Taxi Pruszcz Gdański
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 11 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii